بیستمین همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه برگزار می شود

دوستی،گفت: با توجه با شیوع ویروس کرونا طی دوسال گذشته این برنامه با محدودیت اجرا شد اما امسال قرار است این همایش به صورت عمومی و حضوری برگزار شود.

فرهاد دوستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه،گفت: ۱۴ مرداد ماه جاری مصادف با نخستین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر استان کرمانشاه همزمان با  ۷۵۰۰ نقطه در ایران اسلامی و ۴۵ کشور جهان برگزار خواهد شد.

 

دبیر استانی مجمع حضرت علی اصغر(ع) استان کرمانشاه،با اشاره به اینکه این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود،افزود: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

 

وی خاطر نشان کرد: طی یک ماه اخیر ستاد اجرایی همایش شیرخوارگان استان همچنین کمیته های شهرستان ها تشکیل و تمهیدات ویژه از لحاظ بهداشتی، امنیتی و رفاهی، برنامه ریزی شده است تا  میزبان و در خدمت عزاداران حسینی باشیم.

 

دوستی ،با بیان اینکه در راستای نشر شعار همیشگی همایش شیرخوارگان «یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم. او را برای ظهور نزدیکت، برگزین و حفظ کن» ،تصریح کرد: اطلاع رسانی برنامه ها در بستر شبکه های اجتماعی صفحه اینستاگرام به نشانی shirkhareghan_ksh ایجاد شده است که مشتقان می توانند از این طریق با خادمان خود در ارتباط باشند.

 

دبیر استانی مجمع حضرت علی اصغر(ع) استان کرمانشاه،گفت:عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم مذهبی کهن در ایران بوده‌است.

 

کد خبر 1199071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha