برپایی ۳۷ موکب اربعین از مازندران در عراق

اصغری با اشاره به برپایی ۳۷ موکب اربعین از مازندران در عراق، گفت: ۲۵۰۰خادم الحسین(ع) از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران برای خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) در شهرهای نجف، کربلا و سامرا اعزام خواهند شد.

«محمد حسن اصغری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری با بیان اینکه در سال جاری جهت خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی۳۷موکب از مازندران حدفاصل کربلا تا نجف و حتی سامرا برپا می شود، اظهار کرد:  اعزام موکب ها از 15 روز مانده به اربعین حسینی آغاز خواهد شد.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه نیروهای خدماتی تحت عنوان خادم الحسین(ع) از مازندران همراه موکب ها بیش از ۲۵۰۰ نفر هستند، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات برای مازندران جهت خدمات درمانی، اسکان و پذیرائی به زائرین اربعین، ۵۰هزار نفر را در نظر گرفته اما این استان، توان خدمات دهی به بیش از ۶۰تا۶۵ هزار نفر در روز را دارد.

 

وی با بیان اینکه تمامی زائرین و خادمین موکب ها باید با ورود به سامانه سماح، پیش ثبت نام نمایند، یادآورشد: مطابق اعلام مراجع رسمی زائرین و خدمه برای حضور در پیاده روی اربعین باید ۲یا۳دز واکسن کرونا دریافت کرده باشند همچنین داشتن تست pcr یا آزمایش پی سی آر نیز الزامی است.

 

اصغری با بیان اینکه موکب های اربعین براساس ظرفیت ۲۰۰۰،۱۰۰۰و۳۰۰۰نفری آماده سازی و مجهز شده اند، گفت:  دارندگان اتومبیل های سنگین نظیر تریلی و ماشین های یخچال دار می توانند یاری رسان ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران جهت اربعین حسینی باشند.

 

وی با تاکید براینکه پیک هفتم همه گیری کرونا راشاهدیم و انتظار می رود موکب ها علاوه بر تجهیز شدن به ماسک و مواد ضدعفونی کننده نسبت به بهداشت غذا و محیط نیز حساسیت بخرج دهند، افزود: همچنین با توجه به گرمای هوا در عراق موکب ها باید به سیستم های خنک کننده و تهویه هوا مجهز باشند.

 

اصغری خطاب به مسئولین استان مازندران اظهار کرد: یاری رسان موکب ها در ارسال خدمه و کالا باشند.

 

وی از مسئولین بهداشت و درمان استان مازندران خواست تا برای حفظ سلامت زائرین اربعین در زمان رفت، استقرار در عراق و بازگشت از این سفر معنوی‌، آموزش های لازم را از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی به سمع و نظر مردم شریف استان برسانند.

 

کد خبر 1199093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha