ساماندهی اتباع و تزریق امکانات برای مبارزه با موادمخدر، دو خواسته مهم دادستانی کرمان از دولت سیزدهم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با توجه به سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به استان بر توجه به دو موضوع مهم و مبتلابه «اتباع بیگانه» و «مبارزه با موادمخدر» تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، چهارشنبه(۱۹ مرداد) به مناسبت روز خبرنگار در دفتر استانی خبرگزاری شبستان حضور یافت و از تلاش های این رسانه در حوزه های مختلف قدردانی کرد.

 

دادخدا سالاری با بیان اینکه از زحمات این رسانه در کمک به دستگاه قضایی عموماً و به دادستانی، خصوصاً تشکر می کنم؛ افزود: درج اخبار از نظر ما بخشی مربوط به پیشگیری و بخش دیگر بیان مطالبات و دغدغه های مرددمی است که با عنوان«مشکلات مردم» تعبیر می شود اما شاید بخشی از آن مربوط به کم کاری مسئولین است.

 

وی با بیان اینکه اگر هر مسئول به فراخور مسئولیت خود، انجام وظیفه کند مشکلات کمتر می شود؛ تصریح کرد: رسانه ها در این باره باید به طور جدی از مسئولین مطالبه کنند تا کسانی که از خود سلب مسئولیت می کنند مورد بازخواست جامعه باشند.

 

سالاری با ابراز امیدواری نسبت به این موضوع که مطبوعات باید به جایی برسد که جامعه نیاز به پلیس و مجازات و... نداشته باشد؛ افزود: قلم خبرنگار وقتی حرکت کرد باید آن مسئولی که دچار تقصیر و قصور شده بترسد و پاسخگو باشند و احساس کنند کسی هست که آنان را بازخواست می کند.

 

وی با بیان این مطلب که جوامعی موفق بودند که در آن مطبوعات به عنوان مطالبه گر در جایگاه خود قرار داشتند؛ تأکید کرد: شما به عنوان چشم بیدار جامعه باید از مسئولین پاسخ بخواهید و آنان را {نسبت به عملکردشان} بازخواست کنید.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در بخش پایانی سخنانش به سئوال مدیردفتر استانی خبرگزاری شبستان مبنی بر اینکه «با توجه به سفر هیئت دولت به استان، در جایگاه مدعی العموم؛ مهمترین موارد مبتلابه استان کرمان را که دولت باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد، کداوم مسائل می دانید؟»  پاسخ داد.

 

وی در این باره با تأکید بر توجه به دو موضوع مهم استان «اتباع بیگانه» و «مبارزه با موادمخدر» خاطرنشان کرد: اتباع بیگانه به عنوان یکی از مشکلات استان نیاز به ساماندهی دارد.

 

سالاری افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر هم با توجه به نقش استان کرمان در این زمینه، امکانات استان جوابگو نیست و به فراخور توانی که استان برای مبارزه با مواد مخدر گذاشته، باید امکانات هم به استان تزریق شود زیرا توان استان در این سالها مستهلک شده در حالیکه بازسازی نشده است. 

کد خبر 1199130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha