بهبود ارائه خدمات به حجاج ایرانی در مدینه بعد

در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مسئولان بخش هاي مختلف درباره رفع کمبودهای پیشین و ارائه خدمات بهتر به حجاج ایرانی مدینه بعد گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به رياست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در هتل سکون مدینه منوره برگزار شد، سرپرست حجاج ايراني در ابتدا از تلاش مجموعه همکاران سمعی بصری بعثه مقام معظم رهبری، صداوسیما و دیگرعوامل پخش با تاخيركم دعای کمیل مدینه در رسانه ملي، قدردانی کرد.


در اين جلسه محمد آزاد، رئيس ستاد مدینه ضمن ارائه گزارشي از آخرین وضعیت کاروان‌های مستقر در شهر پيامبر و برنامه‌های پیش‌روي حجاج ایرانی تا آخر موسم حج، به بيان وضعیت تغذیه، اسکان و انبار کالا و تجهیزات در اين ستاد پرداخت.


وی يكي از مشكلات صدور با تأخیر ویزاهاي همکاران ستادی را ايجاد محدوديت در ارائه برخی خدمات از جمله خدمات پزشکی و درمانی در مدینه اول عنوان كرد و افزود: تلاش كرديم این مسائل را برای زوار مدینه بعد برطرف کنیم.


آزاد اعتراض نخست زائران را  در مدينه قبل اتاق‌های پنج تخته ذكر كرد و افزود: اين مشكل با استفاده از راهكار تامين اطاق هاي بيشتر برطرف شد.


رئيس ستاد مدينه همچنين با اشاره به ارائه خدمات پزشکی در هتل امجاد السلام و ساختمان مركزي هيئت پزشكي، اظهار کرد: سه مینی بوس براي نقل و انتقال زائران به این مراکز در نظر گرفته شده و سه مطب هم براي ارائه خدمات به زائران فعال است. همچنین با توجه به ارزيابي صورت گرفته تغییراتی در وعده هاي غذایی مدینه اعمال شده است.


وی تصریح کرد: تلاش داريم که موجودی انبارهای مجموعه ها و آشپزخانه مرکزی تا روز آخر به صفر برسد.


حجت‌الاسلام والمسلمين نواب هم با تأکید بر لزوم تکریم و حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی، بیان کرد که برنامه‌ریزی برای ارتقای سهمیه سرانه مسکن زائر در تهران انجام شود و اخذ نظر کارشناسی در تغییر برنامه غذایی ضرورت دارد.


قاسم خورشیدی، مسئول بازرسی بعثه مقام معظم رهبری نيز بيشتر گله ها در مدينه اول را در دو بخش مسکن و تغذیه و در حاشیه نیز بحث درمان مطرح كرد و گفت: بیشترین ميزان رضایت هم مربوط به  حمل و نقل در زیارت دوره و شهری بوده است.


وی با بيان اينكه شرایط در مدینه بعد بهبود یافته است، افزود: انتظار می‌رود که توصيه هاي نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مدنظر قرار گیرد و سرانه مسکن زائر بهبود یابد. همچنين وضعیت تغذیه نیز در مدینه دوم بهبود یافته و در حوزه حمل و نقل هوایی تنها يك پرواز ورودي تاخير داشته و در بازگشت تاكنون وضعيت خوب بوده است. 


سرپرست حجاج ايراني نیز ضمن طرح برخی نکات بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی زیارت دوره مسجد شجره براي زائران مدينه بعد تأکید کرد.


در ادامه اين جلسه، دکتر فاضل شیرخانی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه بعد به برخي مشكلات اين مركز در حج امسال از جمله تأخیر در صدور ویزاي عوامل مرکز پزشکی، صدور دیرهنگام مجوز آن و روال طولانی ترخیص داروها اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت پزشکان مکه دو درمانگاه به ظرفیت مدینه  اضافه و تلاش کردیم با مذاکره از ظرفیت خدمات پزشکی عربستان نیز استفاده کنیم.
وی سپس آماري از فعاليت هاي اين مركز ارائه داد و گفت: تاکنون  هیچ پزشکی از مدینه به كشور بازنگشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين نواب نيز ضمن تشکر از زحمات تیم پزشکی، به تأخیر ايجاد شده در ارائه خدمات درمانی به زائران مدینه قبل اشاره و تأکید کرد که این سهم بايد در پکیج کلی سفر زوار مدینه منوره در آن ایام، مدنظر قرار گيرد.
حجت‌الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازمان‌دهی معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری هم با اشاره به ساختار معاونت فرهنگی در حج امسال، از برگزاري  ۱۴ محفل انس و معرفت، ۹ مراسم جشن ویژه عید غدیر، ۸ دعای کمیل و 8 مراسم ندبه از شروع ايام مدينه بعد تاكنون خبر داد. 
وی افزود: بحمدلله برنامه‌ها خیلی روان و در قالب تيمي و هماهنگ برگزار شده است .
حجت‌الاسلام اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نيز با اشاره به تشكيل 44 كاروان اهل سنت با 5200 زائر در حج امسال گفت: تنها 4 کاروان مدینه قبل و 40 کاروان با 5200 زائر عمدتاً مدینه بعد هستند. 

وی افزود: همایش مدینه بعد اهل سنت با موضوع «وظائف ما در قبال پیامبر اسلام(ص)» با حضور سخنرانان اهل سنت و آیت‌الله حسینی بوشهری فردا ساعت 9:30 در سالن هتل اندلس  برگزار خواهد شد. 
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين جلسه  حجت الاسلام والمسلمين نواب با گراميداشت روز مباهله و ضمن قرائت آیه مباهله، اظهار کرد: نزول این آیه در سرزمین وحي باعث شد یکبار دیگر دشمنان اسلام از تقابل با مسلمانان مأیوس شوند و مشخص شد که هیچ چیزی بر اسلام برتری ندارد.

کد خبر 1199131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha