تازه‌ترین آمار خدمات پزشکی به حجاج ایرانی / کاهش آمار بستری

در جدیدترین آمار مرکز پزشکی حج و زیارت آمار روزانه و کلی خدمات این مرکز در زمینه‌های ویزیت، مددکاری، خدمات پرستاری و پاراکلینیکی ارائه شده که بر اساس آن آمار تعداد بستری‌ها نسبت به روزهای پیشین کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای ورود زائران به کشور عربستان تاکنون 210 هزار و 494 مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره ارائه شده است.

درحال حاضر 3 بیمار ایرانی در بیمارستان‌های سعودی از جمله 2 بیمار در مدینه منوره بستری هستند. عدد متوفیان نیز  همچنان سه نفر اعلام شده است.
گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر می‌افزاید: در این مدت 13 هزار و 934 مورد ویزیت تخصصی و 70 هزار و 778 ویزیت عمومی انجام شده است.
همچنین 79 هزار و 616 نسخه دارویی توسط داروخانه بیمارستان مکه و درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت و 34 هزار و 99 مورد خدمات پرستاری اعم از نوار قلب، آزمایش قن خون، بخیه، سرم‌تراپی، پانسمان و تزریقات ارائه شده است.
بنابر این گزارش، خدمات پاراکلینیکی شامل اکو، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهی ارائه شده به زائران در طی این مدت 8 هزار و 907 مورد بوده است. همچنین از ابتدای ورود زائران تاکنون 457 مورد بستری انجام شده است که 350 مورد آن در اورژانس پذیرش شدند.

کد خبر 1199135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha