عشایر از باوفا ترین اقشار این ملت هستند

انصاری، عشایر را ذخایر مملکت دانست و گفت: عشایر از باوفا ترین اقشار این ملت هستند، امروز ما به عنوان نمایندگان عشایر، به عنوان عضو جامعه عشایری چه باید چه کارهایی برای عشایر انجام دهیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید انصاری» در نشست هم اندیشی با جامعه عشایر که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش عشایر استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه گفتمان پیشرفت و عدالت می تواند موتور محرکه چنین نشست هایی باشد، گفت: مفاهیم با ارزشی چون پیشرفت و عدالت می تواند عقلانیت و توجه به تربیت و نگاه به آینده را روشن تر کند.
 
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تصریح اینکه نشست ها باید تبدیل به کارگروه شود، اضافه کرد: اگر در چنین فضایی تلاش کنیم که نشست های اینچنینی را تبدیل به کارگروه های تخصصی کنیم، نتایج موثرتر خواهد بود البته مقوله نقد بسیار پر ارج است اما به شرط اینکه نقادان منصفانه نقد کنند.
 
وی، عشایر را ذخایر مملکت دانست و عنوان کرد: عشایر از باوفا ترین اقشار این ملت هستند، به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سخن سلیقه ای نیست، واقعیت پر تکرار است، امروز ما به عنوان نمایندگان عشایر، به عنوان عضو جامعه عشایری چه باید چه کارهایی برای عشایر انجام دهیم؟ امروز اگر قرار است این نشست ها به سرانجامی برسد که از ظرفیت انسانی بتوانیم استفاده کنیم باید کادر سازی برای نخبگان عشایر انجام دهیم.
 
انصاری افزود: برگزاری نشست ها به صورت کارگروهی موجب دست یافتن به نتایج ملموس می شود، برگزاری این نشست ها در یک الی دو ساعت شاید ظلم به این همه ظرفیت های عشایر باشد که به تعبیر امام ذخایر مملکت هستند.
 
وی گفت: ظرفیت های عشایر نباید محدود به اینگونه نشست ها باشد، در شهر شیراز باید با برگزاری کارگروه های علمی نشان دهیم که تفکر و اندیشه عشایر زادگان زاییده جنس عشایری است که سختی و مشقت را از پا درآورده است.
 
انصاری خاطرنشان کرد: عزم عشایر توانسته مشکلات را کنار بگذارد و اندیشه و فکر باز عشایر است که می تواند فردای ایران را به فردای توسعه یافته تر برساند.
 
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه فراگیر و عدالت محور و مبتنی بر استفاده از ظرفیت ایلات و عشایر در گرو آهنگ همدلی همه فرزندان عشایری است که بیاییم در نشست ها و جلسات این مسیر را با هم باشیم، اعتقاد من این است که ما از ظرفیت فرزندان عشایر و ایلات در سطح کشور و استان آنچنان که باید و شاید استفاده نکرده ایم.
 
در ادامه این جلسه «محمدرضا رضایی کوچی»، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه برای نخستین بار بودجه های مطلوبی را در حوزه فرهنگ، آب و جاده های عشایری را در مجلس، اختصاص داده ایم، اظهار کرد: همچنین در قالب تسهیلات نیز مبالغی را در حال رایزنی هستیم تا تسهیلات دام را ارائه دهیم و باید در قالب کمیته های تخصصی نشست های جامعه عشایری باید بیشتر برگزار شود.
کد خبر 1199140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha