خانواده اصل و اساس جامعه است

خانواده به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی، محور تربیت صحیح فرزندان است.

خبرگزاری شبستان _خرم آباد، خانواده از با عضویت پدر، مادر و فرزندان محکم ترین اصل و اساسی جامعه را تشکیل می دهد.

 

هر فرزندی با گشودن چشم در محیط خانواده، از لبخد والیدن محبت را اموخته و گام به گام تا روانه شدن به زندگی اجتماعی و مدرسه در سایه تعلیم و تربیت والدین می بالد.

 

خانه و خانواده بستری برای رشد و ترقی فرزندن بوده و تربیت درست و اخلاق مداری نخستین گام در مسیر رشد و ترقی فرزندان است.

 

فرزندانی که در دامان پر مهر خانواده ای سالم پرورش می یابند، با نظارت خانواده در  ورود به مدرسه و پس از آن جامعه می تواند در رشد و ترقی جامعه نیز موثر باشند.

 

شاکله اصلی شخصیت فرزندان درکنار والدین و برخورد آنها شکل می گیردو  اساسی ‌ترین دوران رشد شخصیتی و روانی هر انسان دوره کودکی اوست که گذر مناسب از این دوره تضمین کننده رشدتکاملی وی در مراحل بعدی است.

 

وجود خانواده های ناسالم، اعتیاد یکی از والدین، پرخاشگری، دروغ گویی، وجود مباحث عصبی در خانواده و راه یابی ابرازی چون ماهواره و فضای مجازی از آسیب های امروز فرا روی خانواده هاست.

 

خانواده بزرگترین اجتماع است

 

حجت الاسلام علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، خانواده را اجتماعی بزرگ خواند و افزود: اهمیت خانواده به اندازه اجتماعی بزرگ است.

 

وی با بیان اینکه خانواده مهد تربیت فرزندان است، افزود: خانواده در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد.

 

حجت الاسلام رمضانی، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم علت تشکیل خانواده را برای آرامش افراد عنوان کرده است، اظهار داشت: در قرآن مجید، دو عنصر عشق و دلسوزی شرط دست یابی زوجین به آرامش بیان شده است.

 

وی ادامه داد: زنان شایسته  و مردان شایسته برای همدیگر فضایی آرامش را به ارمغان آورده و اجتماعی به نام خانواده را محکم بنا خواهند کرد.

 

این کارشناس امور فرهنگی و اجتماعی، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات زوجین به دلیل انتخاب نادرست است، اذعان داشت: دقت در انتخاب همسر مناسب و سادگی و سبک زندگی اسلامی ضامن سلامت و سعادت خانواده هاست.

خانواده سالم مهد تربیت فرزندان شایسته است

 

حجت الاسلام رمضانی، با بیان اینکه خانواده سالم مهد تربیت فرزندان شایسته است،ابراز کرد: مدارس و مراکز اموزشی بازوی کمکی خانواده ها در تربیت صحیح فرزندان هستند.

 

تلاش دشمنان برای فروپاشی کانون خانواده

 

وی با تاکید به اینکه مدارس در صورتی می توانند در تعلیم و تربیت دانش آموزان موثر باشند که خانواده ها بستر تربیت درست را فراهم کرده باشند، خاطرنشان کرد: ماهواره امروز ابرازی برای ایجاد لغزش در تربیت فرزندان است.

 

حجت الاسلام رمضانی، با تاکید بر ضرورت هوشیاری خانواده های در برابر دسیسه های دشمنان و آسیب های ناشی از ماهواره و فضای مجازی، تاکید کرد: خانواده با تربیت درست فرزندان آینده جامعه را به سمت آینده ای خوب و درخشان هدایت می کند.

 

وی با تاکید به اینکه مسئولان نیز در حوزه تربیت صحیح جوانان و نوجوانان و هدایت خانواده های نقش دارند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید جهت آگاه نمودن خانواده ها و بصیرت افزایی آنان در خصوص آسیب های فرا روی تربیت فرزندان به صورت جدی وارد عمل شوند.

 

این کارشناس، با بیان اینکه در دین مبین اسلام تزکیه بالاتر از تعلیم مورد توجه قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی منسجم توجه به تزکیه و پرورش در جامعه افزایش یابد.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به خانواده طراز اسلام، اظهار کرد: واده طراز اسلام، خانواده ایمانی، تقوایی و اخلاقی است که در مسیر تمدن اسلامی گام بر می‌دارد.

 

خانواده اولین بذر تکوین رشد فردی و بنای شخصیت را در انسان فراهم می سازد، کودک در خانواده زبان می آموزد،ارزش های اخلاقی را کسب می کند، روابط اجتماعی با دیگران را می آموزد و اصول و قواعد اخلاقی را یاد می گیرد. 


خانواده به عنوان فیلتری برای عقاید، ارزش ها و نگرش های مربوط به فرهنگ یک جامعه محسوب می شو.

 

اگر خانواده وظایف اساسی خود را به طور کامل انجام دهد، جامعه حیات خود را با استحکام بیشتری ادامه خواهد داد و سیستم خانوادگی فرد را برای وارد کردن به اجتماع و سیستم اجتماعی آماده می سازد. 

 

خانواده نقش ویژه ای در الگو شدن و آموزش دادن رفتارها و میزان های اخلاقی و اجتماعی دارد.

کد خبر 1199144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha