بازدید سرپرست حجاج ایرانی از درمانگاه مركزي زائران ایرانی در مدینه

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از درمانگاه مرکزي هيئت پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز در مدینه منوره بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از درمانگاه مرکزي هيئت پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز در مدینه منوره بازدید کرد. 

در این بازدید که آقايان محمد آزاد رئيس ستاد و دكتر فاضل شيرخاني رئیس هيئت پزشکی حج و زیارت در مدینه و چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کردند حجت الاسلام و المسلمین نواب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اين مركز از نزدیک با کادر پزشکی ، درمانی و پرستاران گفتگو کرد.
دراین بازدید دکترشيرخاني در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران ایرانی درمدينه قبل و مدينه بعد گزارش داد.
وي گفت: درمانگاه مركزي حجاج ايراني در مدينه بعد از دريافت مجوزهاي لازم سرويس دهي خود را به زائران مدينه بعد شروع كرد و در مدينه قبل هم در سه هتل همزمان با ورود زائران به مدينه النبي براي ارائه خدمات به مراجعه كنندگان آمادگي وجود داشت. 
وي گفت: اين مركز درحال حاضر روزانه نزديك به صد نفر مراجعه كننده دارد و تاكنون بيش از هزار نفر به آن مراجعه كرده ند كه بيشتر آنها از تب و لرز، سرماخوردگي، كوفتگي عضلات و ناراحتي گوارشي گله داشتند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت دربازديد يك ساعته از اين مركز به اطاق پزشک عمومی، متخصصين طب اورژانس و زنان، روانپزشک، داروخانه و بخش پذيرش رفت و به آنان خسته نباشيد گفت و از فعاليت شان در طول موسم حج سوال كرد. 
دکترشيرخاني و پزشكان و دست اندركاران هربخش برآمادگي براي ارائه خدمات به مراجعه كنندگان تاكيد و اضافه كردند كه برای بستری شدن موقت زائران در اين مركز و يا اعزام به بیمارستان های عربستان براي دريافت خدمات درماني هماهنگي ها و اقدامات لازم صورت گرفته است.
دكتر شيرخاني افزود: درحال حاضر تنها دو زائر ايراني در بيمارستان هاي مدينه بدليل ناراحتي كليه و مسموميت با دارو بستري هستند كه ظرف دو روز آينده مرخص و به ايران بازخواهند گشت.    
حجت الاسلام و المسلمین نواب همچنين در این بازدید با چند تن از زائرانی که به این درمانگاه مراجعه کرده بودند گفتگو كرد و ازنحوه ارائه خدمات و ميزان رضايمندي شان جویا شد.
كامران قجقي نژاد معاون كاروان اهل سنت از استان گلستان در پاسخ، حضور نماينده ولي فقيه  در اين مركز و گفتگو با كادر درمان و بيماران را مايه دلگرمي حجاج دانست و با لحني گرم و صميمانه گفت: تاكنون حداقل براي انتقال ده مريض با هماهنگي مسئولان مركز پزشكي مدينه اقدام كرده و هر بار با روي خوش پذيراي زائران بيماري بوده اند كه در طول ساعات متفاوت از شبانه روز براي درمان به اين مركز مراجعه كردند. 
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هم ضمن تقدير از اقدامات صورت گرفته، از رئیس ستاد مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه و پزشكان و كادر درماني اين مجموعه خواست كه تا آخرين روز حضور زائران در شهر پيامبر با تلاش خود زمینه آرامش خاطر حجاج مراجعه كننده به اين مركزرا فراهم آورند.

کد خبر 1199177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha