وجود ۱۸ هزار بازنشسته در خراسان جنوبی/ ماده ۸۵ بیمه تکمیلی اجرایی شود

باقری نژاد با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعرفه های پزشکی، بحث بیمه های تکمیلی را پیگیری خواهیم کرد تا پوشش بیشتری برای بازنشستگان فراهم کند، اظهار امیدواری کرد ماده ۸۵ بیمه تکمیلی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد باقری نژاد» امروز (۲ مرداد) در مراسم تکریم بازنشستگان دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۲۵ ذی الحجه به نام روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

 

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور بازنشستگان موجب آرامش و استواری و نشاط در جامعه می شوند، افزود: امنیت و افتخارات ایران اسلامی را مدیون بازنشستگان می دانیم و مطالبات بازنشستگان رصد خواهد شد و خدمت رسانی به بازنشستگان از حساسیت بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزار بازنشسته در خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد از این تعداد بازنشسته آموزش و پرورش و ۱۲ درصد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی هستند.

 

باقری نژاد در خصوص میزان حقوق دریافتی بازنشستگان عنوان کرد: ۸ میلیون و یکصد هزار تومان میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان استان خراسان جنوبی است و طی دو سال اخیر صد در صد حقوق بازنشستگان افزایش داشته است.

 

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعرفه های پزشکی گفت: بیمه های تکمیلی را پیگیری خواهیم کرد تا پوشش بیشتری برای بازنشستگان فراهم کند و امیدواریم ماده 85 بیمه تکمیلی اجرایی شود.

 

وی به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: امیدواریم بودجه لازم جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط قانون گذار تخصیص پیدا کند.

 

باقری نژاد عنوان داشت: بازنشستگان در خصوص بحث کرامت گلایه مند هستند و درخواست دارند که حداقل مکانی به نام اتاق فکر بازنشستگان در دستگاه های اجرایی جهت بهره مندی از تجربیات آنان در نظر گرفته شود.

 

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی بیان کرد: ۲ هزار فقره وام ضروری بازنشستگان در استان طی مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت شده است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از 6 نفر از بازنشستگان دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی و 21 نفر از بازنشستگان برتر در جشنواره های ورزشی مختلف با حضور استاندار خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

 

 

کد خبر 1199188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha