تمامی مسئولان و دستگاه های اجرایی البرز آماده برپایی آیین عزداری ماه محرم و صفر هستند

عبداللهی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین معارف واقعه عاشورا گفت: تمامی مسئولان و دستگاه های اجرایی البرز آماده برپایی آیین عزداری ماه محرم و صفر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مجتبی عبداللهی» طی نشست هماهنگی برپایی آیین عزاداری و مرثیه سرایی ویژه ماه محرم و صفر که یکشنبه ۲ مرداد در استانداری البرز برپا شد گفت: توجه به فرهنگ عاشورایی در ماه صفر و محرم از موکدات دینی است که همواره مورد توجه است. 

 

استاندار البرز افزود: برپایی آیین روضه خوانی به صورت خانگی، برپایی آیین چهارپایه خوانی در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم که از سنت های قدیمی و بومی این استان است همچنین برپایی آیین تعزیه خوانی در سطح محلات از جمله مواردی است که در قالب آن می توانیم شاهد ترویج و تبیین فرهنگ عاشورایی باشیم. 

 

وی با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امکان شرایط مناسبت با هدف برپایی برنامه های عزاداری به مناسبت این ۲ ماه انجام شده است. 

 

وی با بیان اینکه متولیان فرهنگی نسبت به برپایی آیین عزداری حسینی برنامه ریزی لازم را در نظر دارند بیان کرد: اجماع آراء صاحب نظران با عنوان « نجات اهل عالم با حسین است» از جمله محورهای برنامه ریزی برای این مهم است.

 

استاندار البرز در پایان با تأکید بر اهمیت هم اندیشی و همراهی متولیان فرهنگی برای پیشبرد اهداف معرفتی ماه محرم و صفر خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان و دستگاه های اجرایی استان در بخش های مختلف نسبت به برپایی هرچه بهتر مراسم ماه صفر و محرم برنامه ریزی دارند. 

 

کد خبر 1199190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha