آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی

حجت الاسلا موحدی راد گفت: تعداد ۱۶ نفر از محکومان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی با ۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال رضایت شاکی و پرداخت بدهی با کمک مردم خیراندیش استان در روز مباهله آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام « علی موحدی راد» امروز (2 مرداد) در آیین تکریم و معارفه مدیران کل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: طی یک آسیب شناسی که در زندان ها صورت گرفته است، مشخص شد که هر چه قدر میزان تحصیلات افراد پایین می‌آید، میزان بزهکاری بالاتر می رود و سواد پایین، زمینه ارتکاب جرم را برای افراد بیشتر فراهم می کند.

 

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت نکته بسیار مهمی است که باید دنبال شود، گفت: یکی از رسالت زندان ها نیز همین موضوع آموزش و تعلیم به زندانیان است که در این خصوص یکی از اقدامات بسیار مهم بحث حرفه آموزی و تعلیم در زندان ها است.

 

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه اتفاق افتاده است که افرادی ناخواسته مرتکب جرم و وارد زندان شده اند، افزود: به دنبال این هستیم که طی مدت زمانی که فرد در زندان به سر می برد حداقل نکات اخلاقی را به او یاد بدهیم تا در برابر انحرافات جامعه واکسینه شوند.

 

حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه طبق دستورات اسلام زندان ها باید در راستای اهداف نظام تربیتی و انسانی باشند، گفت: زندان های دو شهر قاین و نهبندان در بحث ظرفیت زندانی و کیفیت ساختمانی هنوز مشکلاتی دارند که نیازمند بودجه و اعتبارات کشوری برای این موضوع هستیم.

 

وی در پایان یادآور شد: تعداد ۱۶ نفر از محکومان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی با ۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال رضایت شاکی و پرداخت بدهی با کمک مردم خیراندیش استان در روز مباهله آزاد شدند.  

کد خبر 1199212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha