منطقه آزاد مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد می شود

محمد با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی ظرفیت بزرگی برای کشور در حوزه در تبادل کالا است از تاسیس منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه و حاشیه دریای خزر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، « سعید محمد»  امروز( یکشنبه، ۲ مرداد) در مراسم معارفه رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در سالن همایشهای منطقه آزاد به افزایش تعدادمناطق آزاد کشور به ۱۵ منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی از مناطق هشت گانه قدیم فعال و پر ظرفیت کشور است که از ظرفیت های ملی ارزشمند شمار می رود.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور با اشاره به ویژگی ممتاز منطقه آزاد انزلی به لحاظ قرارگیری در کریدور شمال جنوب گفت: این منطقه ظرفیت بزرگی برای کشور در حوزه در تبادل کالا است.

 

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته تکمیل کریدور شمال جنوب در اولویت کار قرار نگرفته است، تصریح کرد:  ۲ حلقه مفقوده در حد فاصل چابهار - زاهدان و رشت - کاسپین در این کریدور وجود دارد که خوشبختانه در هر ۲ محدوده، فعالیت در حال انجام است که امیدواریم با تکمیل این حلقه ها هر چه زودتر کریدور شمال-جنوب فعال شود. 

 

محمد تاکید کرد: نقش منطقه آزاد انزلی در ترانزیت کالا بدون تکمیل خطوط ریلی نیز بسیار مهم است بطوریکه سالانه بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از این مسیر به داخل کشور حمل می شود.

 

به گفت وی بندر انزلی غیر از ترانزیت در حوزه صنعت نیز فعالیت خوبی انجام داده و از  تولیدکنندگان استان دعوت کرد در این‌منطقه سرمایه گذاری کنند.

 

محمد کمبود زمین را از مشکلات این منطقه اعلام کرد و گفت: با الحاق مناطق جدید به دنبال رفع این مشکل هستیم.

 

ور در پایان از تاسیس منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و خاطرنسان کرد: توافقاتی با کشور روسیه در این زمینه انجام شده و در آینده منطقه آزاد مشترک با کشور روسیه تاسیس خواهیم کرد. 

کد خبر 1199224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha