انتقال فناوری نرم نقش مهمی در خودکفایی و کاهش مشکلات دارد

صفری با بیان اینکه انتقال فناوری نرم نقش مهمی در خودکفایی و کاهش برخی از مشکلات دارد و با این کار می‌توانیم دستور ساخت را پیدا و آن محصول را در داخل تولید کنیم؛ گفت: سرفصل کار ما خودکفایی و ارزآوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی صفری» امروز یکشنبه (۲ مرداد) در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور بیان کرد: اولویت ما در انتقال دانش، مسایل غذایی، تجهیزات مصرفی پزشکی و برخی داروهای شیمیایی است و دانشجویان ایرانی خارج از کشور می توانند نقش مهمی در این انتقال ایفا کنند.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه با بیان اینکه انتقال فناوری نرم نقش مهمی در خودکفایی و کاهش برخی از مشکلات دارد و با این کار می‌توانیم دستور ساخت را پیدا و آن محصول را در داخل تولید کنیم؛ ادامه داد: سرفصل کار ما خودکفایی و ارزآوری است و وزارت امور خارجه کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف برای صادرات محصولات دانش بنیان نیز تشکیل داده است.

 

وی گفت: ۶۳۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که توانایی صادرات هم دارند و طی سه ماه نخست امسال ۸۳۶ میلیون دلار محصول دانش بنیان صادر کرده اند و سفارتخانه‌ها هم موظف شده اند برای شرکتها بازاریابی کنند. همچنین در برخی کشورها نیز خانه‌های فناوری ایجاد می‌کنیم و هر خانه تعدادی از کشورهای اطراف خود را پوشش خواهد داد.

 

صفری اظهار داشت: در خصوص بعضی از مواردی که نیاز به واردات داشتیم به جای یک کشور تنوع بخشی کردیم و محصول مورد نیاز را از چندین کشور وارد می‌کنیم.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: دیپلماتهای خود را با ظرفیتهای داخلی کشور آشنا می‌کنیم تا به محض ورود به محل ماموریت و شناسایی فرصت های اقتصادی کشور مقصد، پیگیر صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی شرکتهای ایران به کشورهای هدف باشند. همچنین با برشمردن نیازهای خود، مزیتهای کشور هدف را نیز بشناسند تا در روابط و تبادلات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1199228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha