گفتمان مقاومت برگرفته از آموزه های عاشورایی و فرهنگ امامزادگان است

علیزاده در همایش هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان صومعه سرا گفت: گفتمان مقاومت در برابر ظلم در جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آموزه های عاشورایی و فرهنگ امامزادگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، حجت الاسلام «ستارعلیزاده» امروز( یکشنبه، 2 مرداد) در همایش هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان صومعه سرا در آستان امامزادگان سید ابراهیم و سید سلیمان این شهرستان، مهمترین وظیفه روحانیون، مبلغان، مداحان و متولیان بقاع متبرکه را توسعه فرهنگ دینی و قرآنی دانست و گفت: باید از فرصت گسترده ماه محرم برای توسعه و تبیین فرهنگ دینی و شناساندن هر چه بیشتر خاندان عصمت و طهارت استفاده کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: ماه محرم و صفر با توجه به استقبال عموم اقشار جامعه به سمت بقاع متبرکه موقعیت ممتازی برای مدیران و برنامه ریزان امور بقاع متبرکه است.

 

وی تبلیغ محرم و رساندن پیام این ماه را یک وظیفه دینی و انقلابی خواند و گفت: از بستر فضای تبلیغی ماه های محرم و صفر می توانیم فرهنگ، دین و ارزش‌های اسلامی را جهانی کنیم.

 

علیزاده تاکید کرد: ترویج سیره و فرهنگ حسینی، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایف برگزارکنندگان ایام محرم و هیئت امناهای مساجد و بقاع است.

 

وی امامزادگان را یکی از نشانه‌های تاریخی اعتقاد به امامت در کشورمان دانست و گفت: امامزادگان با تاسی از سیره ائمه معصوم به ویژه امام حسین(علیه السلام) نقش تاریخی مهمی در مبارزه با طاغوت و ظالمان زمان خود داشتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: همین سیر تاریخی مبارزه با استکبار و ظلم در انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر مکتب ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی نبود، قدرت مبارزه با استکبار جهانی به وجود نمی‌آمد، تاکید کرد: گفتمان مقاومت در برابر ظلم در جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آموزه های عاشورایی و فرهنگ امامزادگان است.

 

علیزاده اذعان کرد: ادارات اوقاف به عنوان امین نیات واقفین، موظف به اجرای نیت واقف هستند و با توجه به اینکه بخش زیادی از نیات موقوفات استان مرتبط با برپایی محافل عزاداری امام حسین(علیه السلام) است، اوقاف گیلان تلاش ویژه برای اجرای صحیح نیات واقفین خیراندیش انجام می دهد.

 

وی اعلام کرد: مدیران و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد توجه داشته باشند زمان برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) را به گونه ای مدیریت کنند که آرامش همسایگان مساجد و اماکن متبرکه آسیب نبیند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بقاع متبرکه گیلان گفت: نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه استان، مجری خدمت رسانی به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند.

 

گفتنی است، در این مراسم امام جمعه صومعه سرا و گوراب زرمیخ  نیز حضور داشتند و از تعدادی از واقفان، اعضای هیئت امنا و فعالان فرهنگی و قرآنی اوقاف صومعه سرا تقدیر شد.

 

کد خبر 1199244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha