درک اندیشه و سیره امام حسین از اهداف عزاداری محرم است

بیات در همایش هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد رحیم آباد گفت: درك درست افكار، انديشه ها و سيره امام حسين(علیه السلام) از اهداف عزاداری ها در ماه محرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت الاسلام  «ابراهیم بیات» در همایش هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه این شهر که در مسجد جامع رحیم آباد  برگزار شد توجه به اخلاص در برگزاری برنامه های ماه محرم را ضروری دانست و گفت: اخلاص در عمل يكی از ملزومات خدمتگزاران در دستگاه حسينی است.

 

امام جمعه رحیم آباد با اشاره به جایگاه ماه محرم و اهمیت عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) اظهار داشت: مجالس عزاداری حضرت سید الشهدا( سلام الله) فرصت خوبی برای آشنایی با مباحث تربيتی مکتب عاشوراست.

 

وی خاطرنشان کرد: محرم و صفر، سفره عظيم معنوی است كه امام حسين(علیه السلام) و يارانش اين سفره را برای ما مهيا كرده اند.

 

بیات گفت: درک درست افكار، انديشه ها و سيره امام حسين(علیه السلام) و رسيدن به معرفت حسينی، از اهداف عزاداری ها در ماه محرم است.

 

امام جمعه رحیم آباد اظهار کرد: باید به پيام عاشورا توجه داشته باشيم و به اصل عزاداری سنتی توجه كنيم و از بيان مطالب غيرواقع، سبک و دون شان ائمه در مراسم عزاداری خودداری کنیم.

 

 در این مراسم محمد قاسم پور، رئیس اداره اوقاف شهرستان رودسر هم به تشریح دستورالعمل های سازمان اوقاف در خصوصو برگزاری طرح بصیرت عاشورایی پرداخت.

کد خبر 1199248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha