۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد کشور فعالیت می کنند

ممد از فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد کشور خبر داد و اظهارا داشت : شرکت های دانش بنیان از صنایع فعال و از سرمایه های خوب مناطق آزاد محسوب بشمار می روند .

«سعید محمد» امروز (یکشنبه، 2 مرداد) در حاشیه معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان درانزلی گفت: در مناطق آزاد کشور 500 شرکت دانش بنیان وجود دارد که فعالیت های این شرکت ها به صورت واقعی بوده و در کنار سایر صنایع به رشد و نمو ادامه می دهند.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور یکی از آسیب های شرکت های دانش بنیان را عمر کوتاه این شرکتها اعلام کرد و افزود: اگر این شرکتها بنا به تقاضا به تولید نرسند از بین می روند اما در مناطق آزاد چون تولید محور هستند می توانند به حیات ادامه دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به احیای مشوق ها و معافیت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد گفت: در سالهای گذشته سرمایه گذاری در این مناطق با حذف مشوق‌ها تا حدودی خدشه دار شده است و ما از طریق هیات دولت و مجلس شورای اسلامی درصددیم این مشوق ها را احیا کنیم.

 

 

محمد منطقه آزاد انزلی را یکی از بهترین مناطق آزاد کشور اعلام کرد و متذکر شد: این منطقه ظرفیت بالایی در ترانزیت کالا و سایر بخش ها دارد و ما در دوره جدید مدیریتی استراتژی‌ها و راهبرد هایی برای منطقه آزاد انزلی تدوین کردیم و در حال پیگیری هستیم تا از طریق هیات دولت و مجلس شورای اسلامی این مشوق ها و معافیت ها مجدد احیا شود.

کد خبر 1199250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha