معرفی«عمارت هیتلر» و « کسی خانه نیست» در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

دو کتاب « عمارت هیتلر» ‌و «کسی خانه نیست» یکشنبه ٢مرداد در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو بانویسندگان دو كتاب«کسی خانه نیست» و«عمارت هیتلر» که داستان چشم آبی ها در تبریز است آثارشان معرفی می‌شوند.

گفتگوی اول به صحبتهای کارشناس مجری برنامه «صادق وفایی» با «داوود خدایی» نویسنده رمان «عمارت هیتلر» از انتشارات«سوره مهر»اختصاص دارد .

داود خدایی در تازه‌ترین اثر خود "عمارت هیتلر" به سراغ سوژه‌ای در دل تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی و سال‌های پس از پیروزی انقلاب، در شهر تبریز رفته است.

راوی این اثر که از خانواده قاجار است، ناخواسته با اتفاقی روبه‌رو می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد و آن حضور دو چشم آبی در زندگی‌اش است. این اتفاق باعث می‌شود شاهد روایتی از سال ۱۳۲۰ و حضور آلمانی‌ها و روس‌ها در شهر تبریز و سپس حوادث انقلاب اسلامی و نقش پدر و مادر راوی در انقلاب و سپس حوادث بعد از انقلاب باشیم. راوی اثر که قصد داشت از کشور مهاجرت کند، توسط همین دو چشم آبی در جریان اتفاقات زیادی قرار گرفته، راه زندگی سعادتمند را در ماندن می‌بیند.

 این اثر تصاویر خوب و پررنگی از تبریز و اتفاقات رخ داده در این شهر را در مقاطع مختلف تاریخی در قالب داستان ارائه می‌کند.

خدایی سه عنوان کتاب کودک و چاپ ۱۸ عنوان کتاب خاطره در حوزه جنگ و انقلاب را در کارنامه کاری خود دارد.

«عمارت هیتلر» در مرکر آفرینش‌های ادبی کارگاه قصه و رمان با شمارگان ۱۲۵۰ تهیه شده و مخاطب آن جوانان و علاقمندان به داستان و رمان است.

در ادامه نیز«مهسا دهقانی‌پور» کارشناس مجری برنامه با «الهام فلاح» درباره  مجموعه داستان «کسی خانه نیست» از انتشارات «کتاب کوچه»گپ و‌گفتی دارد ‌وبه معرفی این کتاب می پردازد.

کتاب کسی خانه نیست اثری درخشان و قابل توجه از مشهورترین نویسندگان زن معاصر است که وضعیت واقعی زنان در جامعه‌ی کنونی ایران را به تصویر می‌کشد. این داستان‌ها توسط الهام فلاح گردآوری شده‌اند.

الهام فلاح در بهار سال ۱۳۶۲ متولد شد. اصالتا گیلانی است، اما کودکی اش را در بوشهر و گرما و خرماپزان سپری کرده است.او دانش آموخته ی رشته ی مهندسی کامپیوتر است. در سال ۱۳۹۰ اولین کتابش با عنوان زمستان با طعم آلبالو توسط نشر ققنوس به چاپ رسید. در سال ۱۳۹۳ دو کتاب دیگر با نام های سامار، توسط نشر ققنوس و مجموعه داستان کشور چهاردهم، توسط نشر نگاه به قلم او انتشار یافت. خونمردگی هم  اثر اوست که توسط نشر چشمه به چاپ رسیده ، داستان زال و رودابه اولین تجربه داستان نویسی او برای نوجوانان است.

این برنامه با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کد خبر 1199264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha