۸۰۰۰مازندرانی بیمه بیکاری دریافت می کنند/لزوم فراگیر شدن آموزش فنی و حرفه ای در مازندران

حسینی پور با بیان اینکه آموزش عالی برای کاهش بیکاری باید پیوست فنی و حرفه ای داشته باشد، گفت: آموزش فنی و حرفه ای باید عمومی و فراگیر شود و مردم برای مهارت آموزی فرزندان خود از یکدیگر سبقت بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «سیدمحمود حسینی پور» امروز(۲مرداد) در حاشیه دیدار صمیمی با مدیرکل و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران به مناسبت هفته ملی مهارت،‌ با بیان اینکه خلاقیت باید به عنوان راهکار تسهیل کننده رفع مشکلات موجود کشور و در صدر برنامه های نظام آموزشی و فنی و حرفه ای استان قرار بگیرد، اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزش ها از جمله مسائل مهم نظام فنی و حرفه ای استان است که متناسب با نیازمندی هایی که امروز در این خطه از شمال کشور وجود دراد بتواند خود را هم پای نیازمندی هایی که در استان است برساند و دنبال کند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه فنی و حرفه ای برای ساختن مازندران نیازمند کار هوشمندانه ای است که در اساتید مراکز فنی و حرفه ای استان وجود دراد، افزود: باید از لحاظ فنی و حرفه ای به استان قدرتمند تبدیل شویم.

 

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای یکی از مولفه های کشورهای توسعه یافته است، گفت: اگر نتوانیم رابطه منظمی بین بهره وری و آموزش ایجاد کنیم قطعا بهره وری ما بهره وری قابل قبولی نیست.

 

حسینی پور با بیان اینکه سرمایه گذاری و بهره وری در رشد اقتصادی مهم است، ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای در بهره وری نقش اول را بازی می کند.

 

وی با بیان اینکه توانمندسازی حرفه ها به نوعی یکی از ماموریت های مهم  و اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان است، گفت: یک سیاست گذاری در کشور برای افزایش آموزش در حوزه های آموزش عالی ایجاد شد و آسیب جدی این آموزش عالی دارد چرا که پیوست فنی و حرفه ای ندارد.

 

حسینی پور با بیان اینکه بیشترین درصد بیکاری استان میانگین سواد آنها کارشناسی ارشد است، افزود: تمامی این فارغ التحصیلان در انتظار استخدام دولت هستند درصورتیکه دولت دنبال سیستم انقباضی و کوچک سازی است.

 

وی با بیان اینکه اگر در استان با سیل عظیمی از بیکاران مواجه ایم به دلیل نداشتن پیوست فنی و حرفه ای در دانشگاه ها است، گفت: هشت هزار نفر در استان مازندران بیمه بیکاری دریافت می کنند در قانون آمده که این بیکاران باید مورد آمزوش فنی و حرفه ای قرار بگیرند.

 

حسینی پور با بیان اینکه مدیران استان نگاه بخشی دارند و اگر نگاه جمعی برای رفع مشکلات استان داشته باشند زودتر به نتیجه می رسیم، افزود: فنی و حرفه ای استان باید متناسب با نیازمندی های استان متحول شود.

 

وی با بیان اینکه اولویت اول استان موضوع کشاورزی است، گفت: کشاورزی در دنیا به عنوان یک علم است اما در این استان همچنان سنتی است.

 

حسینی پور با بیان اینکه ۱۲درصد سبد غذایی کشور را مازندران تامین می کند، افزود: روسیه از ۲۷۰میلیارد دلاری که سهم واردات دارد که ۱۱میلیارد دلار از این مقدار به واردات سبزیجات اختصاص دارد مازندران باید بریا این بازار فکر کند. ۳هزار و ۶۰۰روستا داریم که باید از زمین های روستا هابرای ورود به بازار روسیه استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه گیاه دارویی گران ترین کالا در سطح بین الملل است، گفت: آموزش فنی و حرفه ای باید عمومی و فراگیر شود و مردم برای مهارت آموزی فرزندان خود از یکدیگر سبقت بگیرند.

کد خبر 1199303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha