حمایت از فرهنگ و هنر اولویت فرمانداری است

فرماندار شهرستان گفت:حمایت از فرهنگ و هنر اولویت فرمانداری است و از ادارات و دستگاه‌ها خواهشمندم نهایت همکاری را با هنرمندان شهرستان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان قرچک ظهر امروز در نشست هم اندیشی اهالی فرهنگ و هنر با تاکید بر حمایت از فرهنگ و هنر گفت:گاهی صدها جلسه سخنرانی نمی‌تواند به اندازه یک اثر هنری جامعه را نسبت به یک پدیده مذموم مثل فساد و یا پدیده ممدوح مثل مهدویت و سرود سلام فرمانده  آگاه کند.

 

وی افزود: هنر می‌تواند والاترین و پیچیده‌ترین مفاهیم عالی را به نسل‌ها و عصرها منتقل کند و هنرمندان نقش مهمی در ارتقای وضعیت موجود به وضعیت مطلوب دارند، امروزه در عرصه جهاد تبیین همگان علی الخصوص هنرمندان وظیفه بزرگی بر عهده دارند و می‌توان با هنرمندی، ایثار و رشادت‌های عظیم قهرمانان این ملت را هنرمندانه برای نسل‌های آینده به تصویر کشید.

 

فاتحی نژاد با تاکید بر رسالت خطیر هنرمندان در جنگ نرم دشمنان بیان داشت: جنگ امروز جنگ روایت هاست و شما هنرمندان نگذارید بیگانگان روایت دلخواه خودشان را ارائه دهند، حمایت و هدایت عادلانه در حوزه فرهنگ و هنر،اهمیت ویژه ای دارد و تخصیص اعتبارات، ظرفیت‌ها و امکانات به بخش هنر باید متناسب با اهمیت این حوزه باشد.

 

فرماندار قرچک ساخت زیر ساخت های مطلوب فرهنگی را از جمله وظایف مهم مسئولان دانست و تصریح کرد: در شهرستان قرچک فضاهای فرهنگی متناسب با توسعه فضاهای مسکونی و رشد جمعیتی، رشد نیافته و برای جبران این عقب ماندگی تمام تلاش خود را خواهم کرد.

 

وی ادامه داد: با افتتاح پردیس سینمایی و نمایشگاه دائمی گام بزرگی در توسعه فرهنگ و هنر شهرستان برداشته می‌شود و حتما پیگیر ساخت چندین فرهنگسرا در قرچک خواهم بود، از ادارات و دستگاه‌ها خواهشمندم نهایت همکاری را با هنرمندان شهرستان داشته باشند

 

مقام عالی دولت در قرچک در پایان گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام محرم ، ورود هنر برای معرفی قیام عاشورا لازم است و پرداختن رشته های مختلف هنری به موضوع محرم و قیام اباعبدالله ضمن اعتلای جایگاه هنر، موجب نهادینه شدن فرهنگ عاشورا در بین مردم می شود.

کد خبر 1199335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha