مباهله بزرگترین فضیلت امیرالمومنین(ع) در قرآن است

درویش مباهله را بزرگترین فضیلت امیرالمومنین(ع) در قرآن دانست و گفت: طبق آیه شریفه قرآن حضرت علی علیه السلام جان رسول خداست.

«رقیه درویش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه از نظر تعیین روز مباهله بین علما کاملاً اتفاق نظر است و امام کاظم(ع) به همین روز بیست و چهارم ذی الحجه اشاره دارند اظهارکرد: مباهله از ریشه رها کردن، ترک گفتن و به خود وا گذاشتن است و به دعایی که همراه با تضرع و اسرار باشد نیز مباهله گفته می‌شود و حتی به معنای لعن کردن است.

 

استاد جامعه الزهرا(س) بیان کرد: وقتی مسیحیان نجران از حضرت رسول(ص) تقاضای مباهله کردند و پیامبر مکرم اسلام آنرا پذیرفتند و آیه مبارکه تطهیر را برای مسیحیان قرائت کردند و آنها متحیر شدندمسیحیان یکی از نشانه های بر حق و یا برحق نبودن دعوت پیامبر اسلام را این عنوان کردند که رسول خدا با چه کسانی برای مباهله می آید.

 

وی تصریح کرد: مباهله با محوریت خمسه طیبه که دعوت به وحدانیت کبری است، انجام شد.

 

درویش اذعان کرد: روز مباهله عظمت وجود شخصیت اهل بیت(ع) را می‌بینیم که در چه قله بلندی حضور دارند و با این حضورشان قاطعانه به حقانیت اسلام و مخصوصاً نبوت رسول اکرم (ص) پرداخته می شود.

 

وی اظهار کرد: پنج تنی که در مقام «کُنْ فَیَکونُ» به سر می‌برند و اجابت دعایشان قطعی خواهد شد، کاملاً مشخص می شود که مباهله برای اهل بیت(ع) یک فضیلت بی‌مانند است که بر أفضلیت اهل بیت (علیهم السلام) دلالت می‌کند.

 

درویش با تاکید بر اینکه واقعه باعظمت غدیرخم با آن همه مقام و وسعتی که داشت میوه شجره طیبه مباهله است ادامه داد: مباهله ریشه محکم و قوی غدیر خم است.

 

وی اضافه کرد: باید بگوییم که همانطور که در آیه مباهله آمده است جمیع کمالات نبویه به جز «نبوت» در حضرت امیرالمومنین(ع) وجود داشته است یعنی تمام کمالاتی که رسول اکرم(ص) داشتند را امیرالمومنین(ع) هم در خودشان جای داده بودند.

 

درویش مباهله را بزرگترین فضیلت امیرالمومنین(ع) در قرآن دانست و بیان کرد: طبق آیه شریفه قرآن حضرت علی (علیه السلام) جان رسول خداست.

 

وی طبق نقل قولی از آیت الله جوادی آملی واجبات را دو نوع دانست که یکی واجبات رکنی است یعنی «واجب رکنی ولایت» و اظهار کرد: در باب اهمیت روز مباهله آیت الله آملی می فرمایند: «روز مباهله از غریب ترین ایام زندگی ما است که متاسفانه آنرا خیلی جدی نمی گیریم».

 

درویش با اشاره به فرمایشات آیت الله آملی ادامه گفت: درست است که ازدواج حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع) یک مناسبت بسیار با عظمت است اما ابدا با عظمت روز مباهله یکسان نیست.

 

وی با بیان اینکه نباید نسبت به غدیر و واجب رکنی عقب نشینی کنیم و یا اینکه آنرا در حاشیه قرار دهیم اذعان کرد: عظمت کار تبلیغ رسول خدا(ص) کاملا نادیده گرفته شده و این ابلاغ رسالت به کمال خودش نرسیده است.

 

درویش اظهار کرد: آیت الله جوادی آملی از این جهت گله‌مند هستند که رسانه ها نیامدند تا این واجب رکنی را که طبق آیه شریفه قرآن می فرماید «حضرت علی جان پیامبر خدا است» را آنطور که باید و شاید مطرح کنند.

کد خبر 1199347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha