ثبت ۱۲ وقف جدید  در زیرکوه

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ وقف جدید در زیرکوه ثبت شده است، گفت: شهرستان زیرکوه نیازمند ثبت موقوفات جدید در حوزه قرآنی، فرهنگی، تامین هزینه تحصیل دانش آموازن و دانشجویان نیازمند و درمان است.

حجت الاسلام «اسماعیل مختاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: وقف یک سرمایه گذاری در تاریخ است، همانطور که در قرآن آمده است کارهای مبارک مانند درختی است که ریشه آن در زمین است اما شاخه هایش در آسمان قرار دارد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه وقف حکم یک سامانه پویا و اهرم قوی در جامعه دارد، افزود: وقف قادر است منجر به رشد و پیشرفت جامعه در زمینه اقتصادی و فرهنگی شود و موقوفات، در هر لحظه و در هر جایی، می توان گفت تمامی نیازهای جامعه را پاسخ می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 12 وقف جدید در شهرستان زیرکوه ثبت شده است، ادامه داد: این موقوفات در زمینه کمک به حوزه علمیه، موضوعات قرآنی و عزاداری امام حسین(ع) و کمک به مساجد به ارزش 10 میلیارد ریال بوده است.

 

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: در شهرستان زیرکوه در مجموع 600 موقوفه وجود دارد که بیشترین نیت این موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع)، خیرات و ... است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه زیرکوه گفت: شهرستان زیرکوه نیازمند ثبت موقوفات جدید در حوزه قرآنی، فرهنگی، تامین هزینه تحصیل دانش آموازن و دانشجویان نیازمند و حوزه های درمانی است و متاسفانه در این شهرستان تنها 2 موقوفه قرآنی وجود دارد.

 

 

 

کد خبر 1199351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha