برگزاری آخرین محافل انس و معرفت در مدینه دوم

در آخرین روزهای حضور زائران ایرانی در مدینه النبی دو محفل قرآنی انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در محفل انس و معرفت قرآن کریم بعثه مقام معظم رهبری در هتل درةالامجاد مدینه منوره ابتدا علیرضا مکاری، قاری ممتاز قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

در ادامه این محفل حجت‌الاسلام محسن اویسی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی گفت: در جریان حضرت سلیمان، عاصف بن برخیا تخت بزرگ بلقیس را در چشم برهم‌زدنی جابجا کرد. تعبیر قرآن این است که او بخشی از علم کتاب را داشت.
وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید: نسبت علم او به علم اصلی، مانند قطره‌ای از دریاست، افزود: در آخرین آیه سوره رعد بعد از انکار مشرکین، قرآن کریم می‌فرماید که دو شاهد تو را کفایت می‌کند؛ اول خداست و سپس آنکه علم الکتاب نزد اوست. پیامبر(ص) نیز فرمودند که مقصود از کسی که علم الکتاب دارد، علی بن ابیطالب(ع) است. امام صادق(ع) هم سه بار قسم یاد کرد که آن علم کتاب در نزد ما اهل بیت(ع) است.
خظیب بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به جریان مباهله بیان کرد: بزرگان نصارا وقتی در روز مباهله دیدند که پیامبر(ص) به همراه حسنین، حضرت فاطمه و امیرمومنان(ع)‌ آمدند، گفتند که اگر او یک درصد احتمال می‎داد که ادعایش باطل باشد، عزیزترین کسانش را نمی‌آورد.
وی در پایان بیان کرد: در آیه شریفه 61 آل عمران در نقل این جریان آمده است که بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و خود ما و خود شما را فراخوانیم سپس مباهله کنیم. در تمام روایات شیعه و اهل سنت حضور این 5 نفر آمده است که ثابت می‌کند نفس و جان پیامبر(ص) امیرمومنان(ع) است.
بنابر این گزارش محفل دیگر انس و معرفت ساعت 17 امروز با اجرای حسین محمدرضایی، مجری صداوسیما در هتل قصر وفادةالزهراء(س) برگزار شد. در ابتدای این مراسم طنین روحبخش آیات قرآن با صدای امیرحسین رحمتی فضای معنوی محفل را آماده کرد. پس از منبر معرفتی حجت‌الاسلام اویسی، حاج حمید رمضان‌پور، مداح بعثه مقام معظم رهبری به مدح رسوم اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پرداخت تا آخرین خاطرات حضور زائران ایرانی در مدینه النبی(ص) با یاد اهل بیت(ع) زیبا و پربار شود.

کد خبر 1199416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha