دو پیامبر بزرگ الهی «ابراهیم(ع)» و «اسماعیل(ع)»؛ نخستین خادمان مسجدالحرام

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه خدمت‌گزاری زائر جایگاه رفیعی دارد، اظهار داشت: خداوند متعال وظیفه رسیدگی به زائران خانه خود را به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) می‌دهد که نشان از بزرگی این مقام دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار کارکنان ستاد مدینه منوره، با گرامیداشت یاد و خاطره خادمان ضیوف‌الرحمن و کارگزاران مجموعه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که از حج پیشین تاکنون به دیار باقی شتافتند، اظهار داشت: گاهی اوقات فرصت‌های کار معنوی انسان برای امتحان و محک انسان است.

وی با تاکید براینکه برنامه‌های حج باید در جهت تکریم حال زائران ساماندهی شود، افزود: خدمت‌گزاری زائر عنوانی بزرگ و جایگاه رفیعی است و باید تأمل کنیم که تا چه حد به این مقام خادمی نزدیک شده‌ایم. خادم باید نیاز خدمت گیرنده را قبل از حضور او بشناسد و همه احتیاجات او را تأمین کند. 


سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: آیات زیادی در قرآن کریم در بیان آزمون‌های سخت حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) و مقام آنان نازل شده است. خداوند متعال مسئولیت رسیدگی و آماده‌سازی خانه خود را به این دو پیامبر بزرگ خود داد که نشان می‌دهد این وظیفه چه جایگاه بلندی دارد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه خادمان باید شفیق و دلسوز زائر باشند، اظهار کرد: اگر نگوییم که حق همیشه با زائر است، باید بدانیم در همه حال زائر باید تکریم شود. باید به حجاج توضیح دهیم که برگزاری حج در شرایطی است که  سفارتخانه و کنسولگری در عربستان نداریم و  در طول سال عمره هم برگزار نشده است.


وی با اشاره به تغییر سیاست‌های برخی مسئولان این کشور در قبال حج تمتع گفت: فلسفه عرفات و منا در حج تمتع برای عبادت انسان است و نباید نگاه گردشگری به این مکان ها داشت. خادم باید مطابق خواست خدمت گیرنده عمل کند و اجرت هرآنچه را حجاج طلب کردند عادلانه بگیرد،‌ ولی نباید آنچه را درخواست نشده تحمیل کند.

کد خبر 1199431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha