تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

حیدری گفت: هیچ شهری به علت نبود زمین مورد نیاز از طرح نهضت ملی مسکن حذف نمی‌شود و تمام تلاش خود را برای تامین زمین در این مناطق به کار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی حیدری» در نشست با خبرنگاران و بازدید میدانی از مراحل اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد اظهار داشت: طی پنج ماه اخیر برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است.

 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تامین زمین و سپس فرایند تحویل زمین به پیمانکاران تا حدودی زمانبر است از همین رو پیش بینی می‌شود با تامین زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسریع شود.

 

وی با بیان اینکه این استان به سبب کوهستانی بودن زمین کافی در دسترس ندارد، اظهار داشت: علاوه بر آن در برخی محلات شهرکرد به ویژه در بافت قدیم هنوز فرهنگ احداث مجتمع های آپارتمانی شکل نگرفته است.

 

حیدری همچنین به دیگر دلایل گران بودن قیمت زمین و مسکن در استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد سرمایه خود را در حوزه زمین و مسکن سرمایه گذاری می کنند و همین موضوع سبب ایجاد بازار سوادگری و افزایش قیمت ها شده است این در حالی است  که باید سرمایه مردم را به سمت تولید هدایت کرد.

 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ساماندهی شهرک منظریه را از برنامه های عمرانی استان عنوان کرد و افزود: مقرر شده اداره کل راه و شهرسازی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری شهرکرد برای حل مشکلات این شهرک اختصاص دهد.

 

کد خبر 1199434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha