پروژه سرداب امام حسین(ع) و امام جواد(ع) در آستان مقدس عباسی

بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس عباسی از ادامه کار در سرداب های امام حسین و امام جواد(علیهما السلام) داخل صحن شریف حرم اباالفضل العباس (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: کار در این دو پروژه مهم با سرعت ثابت و مستمر بدون توقف و با خطوط موازی کار برای اطمینان از تکمیل این دو دستاورد در حال پیشرفت است. به طوری که کار پوشاندن دیوارهای سرداب با مرمر و پوشاندن سقف ها با شیشه های برش خورده درحال انجام است.

 

وی افزود: هم اکنون، کار در سرداب امام جواد(ع) که به مساحت هزار متر مربع در ضلع شمالی حرم حضرت عباس(ع) قرار دارد، ادامه دارد. کار پوشاندن دیوارها با سنگ مرمر پس از پایان 90درصدی پوشاندن سقف با شیشه های برش خورده درحال انجام است.

 

الصائغ ادامه داد: کار سرداب امام حسین(ع) در ضلع غربی حرم مطهر و به طور مشخص در محدوده بین ورودی صاحب الزمان (عج)و امام حسن(ع) ادامه دارد. مساحت آن به هزار متر مربع می رسد.کار پوشاندن سقف با شیشه در حال انجام است.

وی گفت: شیشه استفاده شدهدر کار پوشاندن از مشخصات کیفی بالایی برخوردار است و ضخامت آن دو میلی متر است. این شیشه با ثبات رنگ و مقاومت در برابر سخت‌ترین شرایط مشخص می شود و نیاز به زمان دارد. زیرا باتوجه به طرح ها، اندازه ها و حجم ها و شکل های مختلف و کثرت نقوش و پیچیدگی های فنی، این کارها با دقت و حرفه ای انجام می شود. کار چسباندن شیشه ها روی سقف ها به صورت دستی و با مواد رزینی مخصوص صورت می گیرد.

 

رئیس بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: پیش از این کارها، کارهایی با اهمیت کمتر انجام شده است، به طوری که کار سیم کشی، کار سیستم های پشتیبانی این پروژه، برق، ارتباطات، دوربین ها، آتش نشانی و سایر کارها تکمیل شده است.

 

الصائغ افزود: طراحی ها در این کارها براساس رنگ ها و شکل و تقارن و هماهنگی با بافت معماری صحن شریف و نمای کلی آستان عباسی و به روش مدرن در نظر گرفته شده است.

سرداب امام حسین(ع) و امام جواد(ع) از جمله اماکنی است که در زیر صحن مطهر قرار دارد و ویژه بانوان است.

کد خبر 1199456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha