چهارمین نشست کارشناسی، تحلیل و بررسی طرح اشراب پژوهش در نظام آموزش برگزار شد

چهارمین نشست کارشناسی، تحلیل و بررسی طرح اشراب پژوهش در نظام آموزش حوزه‌های علمیه خواهران متناسب با مهارت‌افزایی پژوهشی طلاب سطح ۲ و راهکارهای ارتقائی آن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، چهارمین نشست کارشناسی، تحلیل و بررسی طرح اشراب پژوهش در نظام آموزش حوزه‌های علمیه خواهران متناسب با مهارت‌افزایی پژوهشی طلاب سطح 2 و راهکارهای ارتقائی آن، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و از سوی اداره پژوهش های طلاب سطح 2 با حضور آقای خالقی دبیر شورای علمی تربیتی این نهاد حوزوی برگزار شد.

در این نشست خانم ها افشار مديركل امور آموزش عمومي، اسکندری مدیر کل پژوهش های تحصیلی، جمشیدی رئیس اداره پژوهش های طلاب سطح 2، محمدی زنجانی رئيس اداره برنامه و ارزشيابي آموزش عمومي و کارشناسانی از معاونت آموزش و پژوهش حضور داشتند.

در این نشست در ابتدا خانم جمشیدی، رئیس اداره پژوهش های طلاب سطح 2 حوزه های علمیه خواهران، در خصوص فعالیت های صورت گرفته در رابطه با ارتقاء طرح فعلی اشراب سطح 2 مباحث مقدماتی را مطرح کرده و واکاوی سوابق اجرای طرح های پژوهشی که سابقا در این اداره اجرا شده در دستور کار جلسه قرار گرفت.

در ادامه سرکار خانم افشار، مديركل امور آموزش عمومي در خصوص پیشینه طرح های پژوهشی اجرا شده توضیحاتی را بیان کرد و خروجی‌های پژوهشی این طرح ها و بخشی از نقاط قوت و ضعف آن ها را تشریح نمود.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص مسائل و بازخوردهای آموزشی ایجاد شده از اجرای طرح اشراب را بیان داشت و با بیان این که اصلی ترین دلیل برای تعلل طلاب در نگارش پایان نامه و مقاله، ضعف مهارتی است، خواستار تلاش حداکثری در جهت رفع این مسئله شد.

در بخش بعدی نشست، خانم محمدی زنجانی، رئيس اداره برنامه و ارزشيابي آموزش عمومي نیز حضور داشت که به عنوان مجری طرح اشراب نکاتی را بیان کرد و افزود: در خصوص اجرای هر چه بهتر طرح و نزدیک شدن به اهداف پژوهشی مدنظر، معاونت آموزش همکاری بسیار خوبی با معاونت پژوهش داشته و در این زمینه از هیچ گونه تلاشی دریغ نکرده ایم.

 نکته دیگری که از سوی خانم محمدی زنجانی در نشست مطرح شد، پیشنهاد اجرای طرح ارتقایی یا جایگزین به صورت آزمایشی در برخی از استان ها بود تا خلأها و مشکلات آن مشخص شود.

کد خبر 1199457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha