زیرساخت ها در استان برای توسعه صنایع مناسب نیست

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: زیرساخت ها در استان ضعیف بوده و برای جذب سرمایه گذار و توسعه صنایع مناسب نیست و در این زمینه نتوانستیم درخواست بخش خصوصی را تامین کنیم.

«حسین حاجی بگلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: هنوز زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری در استان مهیا نیست، نبود و یا ضعف این زیرساخت ها سبب فراری دادن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این خطه از کشور شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: تامین زیرساخت ها یکی از الزامات برای جذب سرمایه گذار است اما در استان تامین برق و گاز مورد نیاز صنایع از دغدغه ها برای سرمایه گذراران است، در فصل تابستان قطع برق و در زمستان قطع گاز دغدغه عمده واحدهای صنعتی استان به شمار می رود.

 

وی گفت: وقتی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی می کند، مهم ترین مشکل برای اجرای طرح، تامین برق است که زیرساخت ها در استان تامین نشده است.

 

حاجی بگلو بیان کرد: البته در این زمینه در سفر هیئت دولت به استان برای تامین زیرساخت ها برای رونق فعالیت صنعتگران، اتفاق خوب و اعتبار خوب مصوب شد، ایجاد پست برق و ایجاد تصفیه خانه آب در شهرک ها و تامین سایر زیرساخت ها در شهرک های صنعتی از جمله آن است و امید می رود این برنامه ها طی دو سال محقق شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در سفر هیئت دولت به استان ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی مصوب شد که این امرهم گام مهمی برای کمک به صنعتگران و رونق فعالیت بخش خصوصی در این استان است.

 

 

کد خبر 1199469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha