معرفی چهار متخلف دستگاه حفاری غیرمجاز آب به مراجع قضایی

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: پرونده چهار متخلف دستگاه حفاری غیرمجاز آب به مراجع قضایی معرفی شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به تازگی دو دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب از نوع برقی ضربه ای در دشت شیروان - فاروج و  مشهد طرقی این شهرستان توقیف شد که پرونده چهار متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان با اشاره به تلاش این نهاد برای جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی از منابع آبی بیان کرد: توقف فعالیت افراد قانون شکنی که به حفر چاه غیرمجاز مبادرت می‌کنند امری ضروری است در غیر این صورت هر روز شاهد افزایش چاه‌های غیرمجاز و کاهش منابع آبی خواهیم بود.

 

خسروپناه با بیان اینکه توقف و یا کاهش حفر چاه‌های غیرمجاز به نفع عموم است، خاطرنشان کرد: بنابراین گزارش‌های مردمی درباره هر نوع اقدام سودجویانه به خصوص در حفاری غیرمجاز برای همگان سودمند است.

 

وی با بیان اینکه دستگاه های حفاری چاه از استان های مجاور آورده می شود، خاطرنشان کرد: یک عده افراد سودجو در حریم منابع آبی مجاز اقدام به حفر چاه ها می کنند که با توجه به اینکه دشت فاروج ممنوعه بحرانی و کسری مخزن دارد موجب لطمه به آبخوان می شود و چنانچه ادامه دار شود، میزان چاه های غیرمجاز افزایش پیدا می کند.

 

وی با اشاره به اینکه فاروج آخرین نقطه استان است و کنترل دستگاه های غیرمجاز مشکل است، اضافه کرد: مدیریت منابع آب با اینگونه افراد سودجو و متخلف برخورد قاطعی خواهد داشت و تقاضا می شود مردم با مشاهده متخلفان موضوع را به این اداره اطلاع دهند.

 

مدیر امور منابع آب شهرستان های شیروان و فاروج گفت: تمامی دستگاه‌های مجاز در سطح شهرستان دارای دفترچه تردد و مجهز به جی پی اس است تا شاهد سیل عظیم دستگاه های غیرمجاز نباشیم.

 

به گفته وی در دشت شیروان – فاروج، ۴۸۳ حلقه چاه آب مجاز با تخلیه سالانه ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب وجود دارد.

 

کد خبر 1199475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha