اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» در خوزستان برگزار می‌شود

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی استان، همزمان با عید غدیر اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» را به صورت استانی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در 2 سطح اعضای باشگاه‌های کتابخوانی و آزاد ویژه گروه سنی پنج تا 16 سال برگزار می‌شود.

 

هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه غدیر خم و اهمیت آن و ایجاد روحیه شور و نشاط و رواج فرهنگ غدیر بین کودکان و نوجوانان و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

 

این جشنواره در پنج بخش شامل آماده‌سازی کتاب غدیر به صورت (داستان غدیر، نقاشی، جلد و طراحی جلد)، نامه به امام علی (ع) و تبریک امامت آن حضرت، تهیه کلیپ سه دقیقه‌ای با استفاده از گوشی همراه از جشن‌های محله، مدرسه، شهر و ...، شعرهای سروده شده (شاعران) در خصوص واقعه غدیرخم و یا امام (ع) و مسابقه کتبی خطبه غدیر برگزار می‌شود.

 

شرکت‌کنندگان می‌توانند تا 31 مرداد آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نشانی اهواز، امانیه خیابان فلسطین و شرکت‌کنندگان شهرستانی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها ارسال کنند.

 

سوالات و پاسخنامه مسابقه خطبه غدیر در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان khz.farhang.gov.ir بارگذاری می‌شود.

 

کد خبر 1199507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha