بیش از ۴۲ درصد جمعیت رشت دز سوم واکسن را دریافت کردند

امام پناهی با بیان اینکه با وجود افزایش بستری کرونا ویروس در گیلان نسبت به واکسیناسیون توجه ویژه ای داشته باشید گفت: ۲۳۰ هزار نفر از جمعیت رشت دز سوم واکسن را می توانند دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام پناهی» امروز( دوشنبه، ۳ مرداد ) در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت اظهار کرد: آحاد جامعه نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون، پرهیز از عادی انگاری و رعایت موارد توصیه شده بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان رشت از آمادگی کامل مراکز تزریق واکسن خبر داد و گفت: ۴۲.۵ درصد از جمعیت شهرستان رشت دز سوم دریافت کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از ۶ ماه از دریافت دز دوم واکسن می توانند دز سوم را دریافت کنند، ادامه داد: حدود ۲۳۰ هزار نفر در شهرستان رشت می توانند دز سوم را دریافت کنند.

 

فرماندار رشت افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیتی در مرکز استان و جمعیت غیر ساکن شهر رشت در طول روز، رعایت نکات توصیه شده بهداشتی و تکمیل مراحل واکسیناسیون اثرگذاری بالایی در جلوگیری از افزایش موارد ابتلاء و قطع زنجیره انتقال ویروس بر عهده دارد.

 

امام پناهی به نقش رسانه در افزایش آگاهی و تشویق جامعه به رعایت شیوه نامه ها و تزریق واکسن پرداخت و تصریح کرد: همزمان با اوج‌گیری دوباره موارد ابتلاء بیماری کرونا، ضروریست با همت اصحاب رسانه شاهد یادآوری اهمیت موضوع و آگاهی رسانی صحیح به مردم جهت رعایت کامل پروتکل ها، تزریق واکسن و پیشگیری از ابتلا به این ویروس نامنحوس باشیم.

 

وی با اشاره به اهداف حمایتی دولت سیزدهم از اجرای طرح دارو یار مبنی بر بهره مندی مستقیم مصرف کنندگان از یارانه دارو اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح پرداختی بیماران تغییری نکرده و بیمه‌گر مسئول پرداخت افزایش قیمت هاست.

 

امام پناهی اضافه کرد: در این طرح پوشش بیمه‌ای برای ده ها قلم داروئی که شامل حمایت بیمه نبوده اند، برقرار شده است.‌

 

وی همچنین خواستار نظارت متولیان امر بر اجرای دقیق مصوبات و ابلاغیه های طرح دارو یار شد و بر پایش عملکرد داروخانه ها تاکید کرد.

کد خبر 1199543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha