صادرات بیش از ۵۰ هزار تن کالای استاندارد به عراق

مدیرکل استاندارد استان ایلام از صادرات ۵۰ هزار و ۹۱۵ تن کالای استاندارد از ابتدای سال جاری تا کنون به کشور عراق خبر داد.

 «مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام  اظهار کرد: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

 

وی تصریح کرد: امسال تعداد ۶۹۲ فقره آزمون تعیین ماهیت، در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به صنایع ساختمانی، چرم و نساجی، صنایع شیمیایی و بسته بندی بوده است.

 

همتی با اشاره به میزان صادرات کالای استاندارد در سال گذشته نیز گفت: در این مدت تعداد ۶۰۱ فقره پرونده صادراتی مجوز صادرات صادر شده است.

 

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند. 

 

همتی در پایان خاطرنشان کرد:  بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

کد خبر 1199569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha