توسعه ورزش فرهنگیان در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است

جعفری توسعه و پیشرفت را از اهداف مهم هر کشوری دانست و گفت: در دولت سیزدهم به‌ طور ویژه روی موضوع توسعه ورزش فرهنگیان توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد جعفری» در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی سراسر کشور و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس چشم‌اندازی که برای جشنواره داشتیم، منویات مقام معظم رهبری را مانند چراغی راه دانسته و طبق فرمایش ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه کشور دانستیم، نکته دیگر سند تحول بنیادین است که از همان ابتدا به عنوان نقشه‌ راهی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های‌مان بود.

 

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این سند تاکید شده که تحول در نظام تعلیم و تربیت زمانی انجام می‌پذیرد که این تحول در «مولف» اتفاق بیفتد، نکته‌ دیگر در اهداف عملیاتی این سند، بحث ارتقاء منزلت اجتماعی فرهنگیان و جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی با تاکید بر نقشِ الگویی معلمان تعریف شده و این سند یکی از راهکارها برای رسیدن به این مهم را فراهم کردن ساز و کارهای قانونی برای انگیزش معلمان و مربیان دانسته است.

 

وی توسعه و پیشرفت را از اهداف مهم هر کشوری دانست و گفت: تربیت بدنی و ورزش از عوامل بسیار مهم برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است همینطور اینکه در موجب سلامت روان می‌شود.

 

جعفری با بیان اینکه مسابقات ورزشی در افزایش سهم ورزش در سبک زندگی سالم و فعال سهم به سزایی دارند، خاطرنشان کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی برای تحقق نکاتی که ذکر شد تلاش خود را به کار گرفتند تا این مسابقات را در راستای برنامه توسعه ورزش فرهنگیان برگزار کند که البته این برنامه را از قبل پیش بینی کرده بودیم تا پس از رخت بر بستن کرونا، این مسابقات را از سطح منطقه به سطحِ کشوری برسانیم.

 

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بنابراین امسال در بخش برادران سه رشته‌ی والیبال، بدمینتون و فوتسال را در دو رده سنی زیر ۴۰ و بالای ۴۰ سال به میزبانی اصفهان و شیراز و در بخش خواهران نیز در سه رشته والیبال، بدمینتون و تنیس روی میز به میزبانی استان خراسان رضوی، برگزار کردیم.

 

وی توجه و ایجاد انگیزه، شادی و نشاط برای منابع انسانی و توانمندسازی منابع انسانی را از اهداف این مسابقات دانست و بیان کرد: ما از این رویداد به عنوان رویدادی فرهنگی ورزشی یاد می‌کنیم چراکه این رویداد به نام معلم تربیت‌بدنی، شهید ابراهیم هادی نام‌گذاری شد؛ ما ۷۳ معلم تربیت بدنی شهید در کشور داریم و موظفیم یاد و خاطرشان را زنده نگه داریم.

کد خبر 1199583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha