آیت الله اصیلی یک انقلابی اصیل و پیشگام در نهضت امام خمینی(ره) بود

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آیت الله اصیلی روحانی پیشگام در نهضت امام خمینی(ره) و انقلابی اصیل بود و روحیه انقلابی داشت و این انقلابی بودن برای روحانیت افتخار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در آیین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی امام جمعه موقت کاشان و رونمایی از کتاب حیات اصیل گفت:  عالم در دین، غیرت دینی، تقوا، زهد، شرح صدر، اهتمام به آموزش احکام دینی، امامت جمعه موقت کاشان، انقلابی بودن، نماز شب و اخلاق از جمله ویژگی های بارز آیت الله اصیلی بود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: آیت الله اصیلی عالم در دین بود و غیرت دینی داشت و انقلابی اصیل بود و روحیه انقلابی داشت و این انقلابی بودن برای روحانیت افتخار است.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: پیشگام در نهضت امام خمینی(ره) در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس با انگیزه تقویت روحیه رزمندگان اسلام و عیادت از مجروحان دوران جنگ در بیمارستان‌ها، از جمله ویژگی‌های این عالم جلیل القدر بود.

 

وی افزود: آیت الله اصیلی برای انتقال احکام اسلام و مفاهیم ارزش های دینی به دیگران شرح صدر داشت و احکام دین را با شرح صدر بیان می کرد.

 

آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی در سال ۱۳۰۴ در یک خانواده مذهبی در کاشان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و حوزوی را در حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان گذراند و برای ادامه تحصیلات علوم دینی به حوزه علمیه نجف اشرف عزیمت کرد و  پس از آشنایی با مرحوم نواب صفوی، از محضر حضرات آیات شاهرودی، آقا بزرگ تهرانی، حکیم و میبدی و همچنین حضرات آیات امام خمینی(ره) و گلپایگانی بهره‌ها برد.

 

وی پس از آن به کاشان عزیمت کرد و در حوزه‌های علمیه این شهرستان به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت و علاوه بر تدریس در حوزه‌های علمیه، سال‌ها به عنوان امام جمعه موقت کاشان به فعالیت پرداخت./

کد خبر 1199589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha