دومين دوسالانه جشنواره قصه گويي در مرحله استانی در ایلام برگزار می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام از برگزاری دومين دوسالانه جشنواره قصه گويي با عنوان « نهال امید» با هدف شناسایی، تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « سمیه حیدری» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی با عنوان « نهال امید» با هدف شناسایی، تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی کشور به منظور ارج نهادن سنت قصه گویی، گسترش خدمات جنبی کتابخانه ها و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان برگزار می شود.

 

وی افزود: این جشنواره با محوریت عموم مردم در دو گروه کتابداران شامل دانشجویان رشته کتابداری، کتابداران شاغل (نهادی و مشارکتی) و تمامی علاقه مندان شامل مادران، مربیان و شاغلان سایر دستگاه ها، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام  با بیان اینکه دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی در دو بخش قصه گویی صحنه ای و قصه گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه ای و استانی برگزار می شود، گفت: بخش صحنه ای به صورت حضوری و بر صحنه با فیلمبرداری از قصه گویی بدون استفاده از جلوه های صوتی و تصویری، تدوین و به وبگاه جشنواره، انجام می شود.

 

حیدری ابراز کرد: در بخش دیجیتال در بستر نرم افزارهای دیجیتال و به صورت الکترونیکی  با ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه گویی، انیمیشن تهیه  و فایل ویدئویی به وبگاه جشنواره عنوان کرد.


وی محورهاي موضوعی در این جشنواره را مسائل روز جامعه، موضوعات آزاد، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین  به عنوان موضوع ویژه در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه شروع ثبت نام و ارسال آثار داوطلبان در سامانه از 15 تیر تا 15 مرداد سال جاری است، افزود:  داوری مرحله مجازی 11  تا 20 مرداد به همراه معرفی واجدین شرایط به تفکیك استان و  مرحله مقدماتی (اجرای مسابقات استانی) از 10 تا 25 شهریور جهت برگزاری مسابقات استانی و اعلام برگزیدگان از هر استان به تعداد 12 نفر خواهد بود.

 

حیدری با بیان اینکه مرحله نیمه نهایی ( اجرای مسابقات منطقه ای) از 15 تا 30 شهریور جهت برگزاری مسابقات منطقه ای است، ابراز کرد: از برگزیدگان گروه های هدف در سه سطح استانی، منطقه ای، ملی، تجلیل می شود که در مرحله مقدماتی (استانی) از 12 نفر برتر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 7 میلیون ریال تقدیر خواهد شد.


وی با بیان اینکه در مرحله نهایی (کشوری)  از 12 نفر برتر این مرحله در سطح کشور با اهدای لوح تقدیر، آلبوم اجرا و جایزه نقدی 30 میلیون ریالی تقدیر خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به وبگاه مسابقات نهاد به آدرس ir.samakpl.www ضمن عضویت، می توانند در جشنواره شرکت کنید.

کد خبر 1199615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha