طرح ملی تلاوت قرآن کریم« شباب الرضا(ع) » در ایلام اجرا می شود

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم« شباب الرضا(ع) » در کشور از اجرای یازدهمین دوره متوالی این طرح در استان ایلام برای اولین با خبر داد و گفت: کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان و تربیت و پرورش چهره‌های بزرگ قرآنی از اهداف اجرای این طرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،نشست هم اندیشی و هماهنگی اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم« شباب الرضا(ع) » در استان ایلام با حضور «حسین مقدم کیا» دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم« شباب الرضا(ع) »، « عظیم ایدی» مدیر دفتر قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مدیران موسسات قران و عترت این استان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ئبرگزار شد.

 

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » در این نشست، با بیان اینکه این طرح برای یادهمین دوره متوالی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود، اظهار کرد: این طرح براساس فرمایشات مقام معظم رهبری از سال ۹۱ در پنج استان آغاز شده است و امروز نیز  استان ایلام زیر پوشش طرح ملی تلاوت قرار  خواهد گرفت.

 

« حسین مقدم کیا»  با بیان اینکه طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » برای نخستین بار در استان ایلام اجرا می شود، گفت: کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان و تربیت و پرورش چهره‌های بزرگ قرآنی از جمله اهداف اجرای این طرح در سطح استان های مختلف کشور است.

 

وی بیان کرد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی اجرا می شود.

 

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » یادآور شد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

 

مقدم کیا با اشاره به اینکه این طرح شامل دوره‌های دو سال مقدماتی، دو سال پیشرفته و ۲ سال عالی است و هر دوره ۶ ترم چهار ماهه را شامل می‌شود، بیان کرد: در اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم نگاه ویژه ای  به مناطق مرزی شده است و این طرح می تواند فصل نوینی برای شناسایی و نخبه پروری قاریان قرآن و استعدادهای قرآنی در استان ایلام باشد.

 

وی با بیان اینکه ین طرح بر سه پایه اصلی تلاوت، حفظ و مفاهیم طراحی شده است، ابراز کرد: گروه سنی نوجوانان ویژه پسران ۸ تا ۱۵ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال را شامل می‌شود و انتظار می رود استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و شورا های اسلامی شهر و روستا برای فراگیر شدن این طرح در بین نسل جوان مناطق شهری و روستایی استان ایلام مشارکت داشته باشند.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود حدود ۲ هزار نفر در این طرح ثبت نام کنند، تصریح کرد: قرآن آموزان پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کنند و در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شوند.

 

مقدم کیا با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات استفاده می شود، گفت: پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور‌ماه 12 جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

 

« عظیم ایدی» مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های گسترده موسسات قرآن و عترت استان در اجرای برنامه های قرآنی در سطح استان، خاطرنشان کرد: موسسات قرآن و عترت استان در اجرای این طرح مشارکت خوبی خواهند داشت و بر این اساس ۳ موسسه قرآن و عترت استان اجرای این طرح را برعهده گرفته اند.

کد خبر 1199631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha