کمبود نیروی انسانی از دلایل غیرفعال بودن بخش عمده کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای در هرمزگان

علیزاده، از کمبود نیروی انسانی به عنوان دلایل غیرفعال بودن بخش عمده کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای در استان هرمزگان یاد کرد و گفت: ۱۱ کارگاه غیرفعال به بخش خضوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا علیزاده » در نشست خبری هفته مهارت اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ۷۴ کارگاه دولتی ثبت شده در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای است که تنها ۳۷ کارگاه آن فعال هستند.

 

وی علت غیر فعال بودن سایر کارگاه ها را کمبود نیروی انسانی و مربی برای آموزش برشمرد و افزود:‌ همه کارگاه‌های غیرفعال باید فعال شود که یکی از راه‌های تحقق این مهم، واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است.

 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با اشاره به عدم توان مالی خانواده ها برای پرداخت شهریه آموزشگاه های آزاد، عنوان کرد: به منظور حمایت از آموزش رایگان، از بخش خصوصی به جای اجاره، تعهد آموزش رایگان گرفته می شود که این اتفاق در بندرعباس و میناب رخ داده است.

 

وی در عین حال گفت: مرکز آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل در سال آخر فعالیت خود تنها با یک مربی اداره می شد و باید بررسی شود که آیا نگهداری این مرکز با این شرایط و نبود مربی، منطقی است.

 

علیزاده با اشاره به اشتغال 117 نیروی رسمی، 9 نفر پیمانی و 56 نفر قراردادی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان، افزود: این اداره کل با کمبود نیروی انسانی مواجه است و کارکنان فراتر از وظایف سازمانی در حال ارائه خدمات می باشند و درصدد دریافت مجوز استخدام نیرو است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۱۵ مرکز جوار، ۱۰ مرکز در پادگان، هفت مرکز در زندان به همراه ۹ مرکز آموزش دولتی ثابت و ۲ مرکز سیار شهری آموزش های مهارتی را به مهارت جویان در این استان آموزش می‌دهند.

 

 

 

 

کد خبر 1199634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha