رایزنی رییس مجمع نمایندگان استان جهت انتقال پیکر کوهنورد ایلامی به کشور

بسطامی در دیدار با عبداللهیان وزیر امور خارجه کشور بر لزوم به‌کارگیری پتانسیل و ظرفیت وزارت امور خارجه جهت انتقال هرچه سریع‌تر پیکر مرحوم عبدالسلام فیض‌اللهی کوهنورد ایلامی و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به خاک میهن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲ مرداد در دیدار با عبداللهیان وزیر امور خارجه کشور بر لزوم به‌کارگیری پتانسیل و ظرفیت وزارت امور خارجه جهت انتقال هرچه سریع‌تر پیکر مرحوم عبدالسلام فیض‌اللهی کوهنورد ایلامی و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به خاک میهن تاکید کرد.


« علی اکبر بسطامی» تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد، با همکاری معاونت امور مجلس وزارت امور خارجه و سفارت ایران در قرقیزستان جهت اعزام تیم کارشناسی حرفه‌ای از کشور قرقیزستان به محل، مقدمات انتقال پیکر کوهنورد ایلامی با سرعت بیشتری صورت گیرد.

 

وی با انتقاد از عملکرد برخی شرکت‌های فعال در زمینه اعزام تیم‌های ورزشی، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و اعزام سالانه چندین هزار نفر از قهرمانان و نام‌آوران کشور در زمینه‌های مختلف به خارج از مرزها، ساز و کار تنظیم قراردادها باید ساماندهی شود و حداکثر نظارت بر نحوه فعالیت آن‌ها اعمال شود.

 

بسطامی هم‌چنین در این دیدار در تماس تلفنی با خرازی سفیر ایران در قرقیزستان خواستار پیگیری ویژه این مسئله در کشور قرقیزستان جهت انتقال هرچه سریعتر پیکر به کشور شد که خرازی در خصوص پیگیری حقوقی و دیپلماسی این مسئله قول مساعدت ویژه داد.

 

در پایان این دیدار مقرر شد با استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه و پیگیری بیگدلی معاونت امور خارجه و معاون امور مجلس و هم‌چنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان پیکر پاک کوهنورد ایلامی در کمترین زمان ممکن وارد خاک کشور شود.

 

کد خبر 1199684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha