پایش تخصصی برای ۲۲۰ جانباز شیمیایی خوزستان انجام شده است

مدیری با اشاره به پایش سلامت عمومی و تخصصی جانبازان شیمیایی گفت: سه هزار و ۳۰۰ جانباز شیمیایی در سطح استان داریم که از این تعداد ۲۲۰ نفر آنها در وضعیت شدید و متوسط هستند و امسال یک مرحله پایش تخصصی برای آنها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «هبت‌الله مدیری» ظهر امروز (دوشنبه 3 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به سرفصل‌های بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه در حال 39 هزار و 225 نفر در بنیاد شهید بیمه پایه دریافت می‌کنند اظهار کرد: این افراد از هیچ جایی بیمه پایه ندارند.

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود: همچنین 105 هزار و 948 نفر از مزایای بیمه تکمیلی بنیاد شهید بهره‌مند هستند که شامل و جانبازان 70 درصد نیروهای مسلح و کلیه جانبازان و خانواده‌های شهدایی هستند که دارای دفترچه بنیادی و محل اشتغال باشند.

 

وی در مورد اقدامات انجام شده در بحث کمیسیون پزشکی در دو بخش از کار افتادگی و خانواده اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 کمیسیون پزشکی جهت درصد ازکار افتادگی انجام شده که هر کمیسیون شامل 250 نفر و جمعا 500 نفر بودند و 2 نوبت هم کمیسیون خانواده داشتیم که پرونده‌ها به مرکز ارائه شده و هر نوبت 240 نفر و جمعا 480 نفر بررسی شدند و حق پرستاری به آنها تعلق می‌گیرد.

 

مدیری با بیان اینکه کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به صورت منظم و مستمر وضعیت درصد جانبازان را رصد می‌کند تا امکان ارائه خدمات بیشتر به آنان فراهم شود ابراز کرد: مرحله سوم تعیین درصد جانبازان استان اواخر مرداد جاری با حضور اعضای کمیسیون پزشکی در اهواز انجام می‌شود.

 

وی در رابطه با ارائه تجهیزات پزشکی به جانبازان و خانواده‌های شهدایی که زمین‌گیر هستند و نیاز به یک سری تجهیزات دارند تصریح کرد: در این زمینه یک سری اقلام مصرفی و یک سری لوازم سرمایه‌ای همچون کپسول اکسیژن در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد که لوازم سرمایه‌ای به صورت امانی است؛ یک سری لوازم حین عمل هم داریم که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارد.

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به موضوع پیشگیری و پایش سلامت عمومی و تخصصی که توسط پزشکان عمومی و تخصصی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: در این زمینه از ابتدای سال تاکنون یک مرحله ویژه جانبازان شیمیایی انجام شده است.

 

وی ابراز کرد: جانبازان شیمیایی در بحث پایش طبقه‌بندی هستند؛ سه هزار و 300 جانباز شیمیایی در سطح استان داریم که از این تعداد 220 نفر آنها در وضعیت شدید و متوسط هستند که پایش تخصصی برای آنها انجام شده و مابقی در وضعیت خفیف هستند.

 

مدیری با بیان اینکه هماهنگ شده که برای نیروهای مسلح هم به شکلی پایش تخصصی انجام شود یاد آور شد: 34 هزار و 800 جانباز در استان داریم که از این تعداد 21 هزار و 100 نفر از آنها دارای درجه جانبازی زیر 25 درصد هستند.

 

کد خبر 1199705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha