جهاد دانشگاهی نقش یک زیست بوم با محوریت آموزش و کارآفرینی دارد

فیروزی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نقش یک زیست بوم با محوریت آموزش و کارآفرینی با هدف خدمت نوآور دارد، گفت: برای این مهم شعبه سازمان دانشجویان ایران در البرز راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « احمدرضا فیروزی» طی نشست خبری که دوشنبه ۳ مرداد با محوریت گذشت چهاردهه از فعالیت های جهادی جهاد دانشگاهی که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی البرز برپا شد گفت: یکی از شاخص های فعالیتی جهاد دانشگاهی توجه به حوزه آموزش و کارآفرینی است. 

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز افزود: جهاد دانشگاهی نقش یک زیست بوم با محوریت آموزش و کارآفرینی با هدف خدمت نوآور دارد، که برای این مهم شعبه سازمان دانشجویان ایران در البرز راه اندازی شده است. 

 

وی در محور دیگر سخنان خود به شیوع بیماری کرونا و کاهش فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد: یکی از برنامه های فرهنگی که با همت جهاد دانشگاهی در طول ایام شیوع بیماری کرونا انجام شد، تدوین سند راهبردی فعالیت های قرآنی استان با توجه به نظارت و هدایت نماینده ولی فقیه و با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد است که با همت جهاد دانشگاهی اجرا شد. 

 

 

فیروزی تصریح کرد: برپایی مسابقه مناظره ویژه دانشجویان به صورت دفاع سه دقیقه ای پایان نامه های دانشجویی و برپایی جشنواره های ملی، پایان نامه هایی با موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی با عنوان امیرکبیر، همچنین ارائه یکصد پایان نامه از دانشگاه های مختلف سطح کشور، که یک جریان فرهنگی را ایجاد کرد و به عنوان یک رویکرد برای وزارت علوم با عنوان پایان نامه های تقاضا محور شد. 

 

به گفته وی، حوزه آموزش با نگاه اشتغال محوری و تقاضا محوری، آموزش های مورد نیاز جامعه را ارائه داده است و راه اندازی مراکز آموزشی کوتاه مدت همچنین مرکز آموزش کارکنان دولت طی یک سال گذشته و مرکز آموزشی مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی از دیگر اقدامات در این حوزه است.

 

وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج از جمله مراکز موفق کشور با یک هزار و ۷۰۰ دانشجو است، که برای سال تحصیلی در مهرماه سال جاری در ۳۰ رشته محوز جذب دانشجو داریم. 

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: فعالیت دفاتر تسهیلگری در هشت نقطه از استان البرز ابا هدف احصاء مشکلات محلات کم برخوردار و سکونت های غیررسمی، راه اندازی مرکز نیکوکاری پویش با همراهی کمیته امداد، و اجرای طرح مطالعه نیمرخ اجتماعی آسیب های اجتماعی کودکان و پیشگیری از اعتیاد بانوان با همراهی استانداریف اجرا و تدوین طرح جامع ملی از دیگر اقدامات صورت گرفته با همت این مرکز است. 

 

کد خبر 1199719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha