مسجد تراز اسلامی با رویکرد برپایی چهارمین رویداد ملی فهما

کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه فعالیت های اجتماعی، هسته مقاومت فرهنگی هستند که راهبرد مسجد تراز اسلامی را با رویکرد برپایی چهارمین رویداد ملی فهما برای سال جاری در نظر دارند.

خبرگزاری شبستان - البرز: یکی از راهبردهای موثر در تبیین مسجد تراز اسلامی، فرمایش رهبرمعظم انقلاب طی دیدار با ائمه مساجد در سال ۹۵ است، آنجا که می فرمایند: « مسجد می تواند پایگاه تمامی کارهای نیک باشد، چنین مسجدی همان مسجد تراز اسلامی است». 

 

متناسب با این راهبرد اجرایی، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه فعالیت های اجتماعی، هسته مقاومت فرهنگی هستند که راهبرد مسجد تراز اسلامی را با رویکرد برپایی چهارمین رویداد ملی فهما برای سال جاری در نظر دارند. 

 

با هدف تحقق این مهم، وظائف متولیان و مدیران به صورت شیوه نامه های اجرایی و دستورالعمل های معین اعلام شده است؛ « حجت الاسلام کاظم شکری» در این رابطه آورده است: بهره مندی از ظرفیت های مسجدی با هدف جذب مردم و رویکرد تبلیغ معارف اسلامی و دنی، برنامه ریزی هدفمند و استفاده از ابزارهای فرهنگی با هدف تقویت معنوی مساجد از جمله این راهبردها است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: جذب جوانان، باز بودن در مسجد، پخش اذان با صوت خوش و زیبا، حضور مستمر امام مسجد با آرایه های معنوی و ظاهری از دیگر نقاط موثر در تحقق مسجد تراز اسلامی است.

 

اصول اجرایی چهارمین رویداد ملی فهما

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: رویداد ملی فهما در قالب سه شبستان، دوازده رواق با عناوین شبستان فرهنگ که شامل رواق های نور، رسانه، کتاب، دانش و همدلی، شبستان هنر شامل رواق سرود، فیلم، نمایش، قلم هنرهای ادبی، ترنج، شبستان نوآوری در قالب رواق های کارآفرینی و فن آوری است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز توضیح داد: هر رواق ۲۰ هزار امتیاز به صورت مجزا است، هر کانون باید متناسب با ظرفیت های خود از یک تا رواق را برای فعالیت انتخاب کنند. 

 

وی با اشاره به اهمیت ارزیابی رویداد فهما بیان کرد: در رویداد فهما عملکرد هر کانون در هر رواق به شکل مستقل مرود توجه قرار می گیرد و امتیاز رواق ها با هم جمع نمی شود. 

 

رویداد رقابتی فهما بستر شناسایی، ساماندهی، ارتقاء و انگیزه بخشی استعدادهای فرهنگی با محوریت مسجد است

 

« سعید جابری انصاری» در این زمینه با اشاره به اهمیت جایگاه فهما به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: رویداد رقابتی فهما بستر شناسایی، ساماندهی، ارتقاء و انگیزه بخشی استعدادهای فرهنگی با محوریت مسجد است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: مهندسی فرهنگی مساجد در گام نخست انقلاب و در قالب بیانیه گام دوم انقلاب طرح ریزی شده است که اساس آن فرهنگ، هنر و نوآوری است. 

 

مسجد بستر تحقق منویات امام جامعه، امام مسجد و محله است

 

رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم انقلاب راهبردی برای تحقق مسجد تراز اسلامی است، مسجد به عنوان بستر تحقق منویات امام جامعه، امام مسجد و محله است.

 

ایجاد یک تمدن اسلامی به معنای واقعی کلمه با همراهی و هم اندیشی تمامی نیروهای فعال مسجدی محقق می شود، در این میان فعالیت رابطان، مدیران و اعضاء کانون های فرهنگی هنری مساجد اهمیت بسزایی دارد. 

 

 

کد خبر 1199756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha