نیاز فوری به همه گروه‌‌های خونی در گیلان

پاکدل با بیان اینکه وضعیت نیاز خون در گیلان قرمز و حاد است از همه مردم نوعدوست گیلان خواست هر چه سریع تر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بابک پاکدل» امروز ( سه‌شنبه، ۴ مرداد ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل نیاز شدید مراکز درمانی گیلان به همه گروه‌های خونی، خیران و اهداکنندگان دائمی خون می‌توانند در شهرستان رشت به مراکز ثابت و سیار انتقال خون در رشت، مرکز انتقال خون خیابان آزادگان، اتوبوس‌های ثابت خونگیری در میدان شهدای ذهاب و یخسازی شهر رشت مراجعه کنند.

 

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه همه مردم در این کار خیر نوع دوستانه مشارکت داشته باشند گفت: ۱۰ مرکز ثابت انتقال خون و یک اتوبوس سیار در شهر‌های رشت، انزلی، تالش، آستارا، فومن، لاهیجان، لنگرود و رودسر فعال است.

 

وی اذعان کرد: این مراکز با برنامه ریزی و اعلام ساعات مشخص آمادگی دارند از شهروندان خیر استان خون دریافت کنند.

 

پاکدل با بیان اینکه گروه‌های خونی دریافت شده از شهروندان به صورت کامل و یا پس از تهیه فرآورده‌های خونی، به بیمارستان‌های استان فرستاده می‌شود، اعلام کرد: آمار بالای عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های گیلان، بیماران هموفیلی، فاویسم و تصادفات، از دلایل نیاز شدید به گروه‌های خونی مختلف در استان است.

کد خبر 1199785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha