لزوم تخصیص منابع دولتی به تسهیلات قرض الحسنه

راستی الحسینی با تاکید بر لزوم تخصیص منابع دولتی به تسهیلات قرض الحسنه گفت: هنوز به نقطه حمایتی اصولی نرسیدیم که سیاست گذاران پولی و مالی تصمیم بگیرند بخش عمده ای از بار توزیع عدالت اقتصادی و اجتماعی جامعه را به سمت بانک های قرض الحسنه سوق دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا راستی الحسینی، کارشناس امور بانکی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو درباره رابطه توسعه اشتغال و کار آفرینی با ترویج فرهنگ قرض الحسنه در کشور با بیان اینکه قرض الحسنه یک رفتار اخلاقی است که آثار اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی فراوانی دارد. حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مصرف کنندگان کالا و خدمات ایرانی، ایجاد تعادل اقتصادی و کمک به ارتقای شاخص محروم زدایی در زمینه اشتغال و کارآفرینی از جمله آثار قرض الحسنه در حوزه اقتصادی است.

 

وی با بیان اینکه دولتمردان می توانند با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مصرف کنندگان که توان پرداخت نقدی کالا را ندارند با محوریت بانکهای قرض الحسنه قابلیت هایی را ایجاد کنند، ادامه داد: دولت باید با افزایش قدرت خرید مردم به حفظ و استمرار چرخه تولید ملی و تکثیر اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط که دارای زنجیره ارزش داخلی هستند کمک کند به عنوان مثال دولت می تواند با اجرای طرح «خرید کالا و خدمات ایرانی» و طرح «کالا کارت بانک» به منظور تأمین بخشی از وجوه مورد نیاز خریداران در قالب تسهیلات قرض الحسنه به جامعه ی هدف توسعه ببخشد.

 

این کارشناس امور بانکی با بیان اینکه سنت قرض الحسنه در کنار دیگر اعمال مستحب و واجب، نقش مهمی در ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه دارد، گفت: در هر جامعه کسانی هستند که با وجود تلاش های زیاد اما با گرفتاری های غیرمنتظره روبرو شده و از نظر اقتصادی به هر دلیلی دچار چالش می شوند.

 

وی با کارشناس امور بانکی با تاکید بر لزوم تخصیص منابع دولتی به تسهیلات قرض الحسنه گفت: متأسفانه ما هنوز به نقطه حمایتی اصولی نرسیدیم که سیاست گذاران پولی و مالی تصمیم بگیرند بخش عمده ای از بار توزیع عدالت اقتصادی و اجتماعی جامعه را به سمت بانک های قرض الحسنه سوق دهند.

 

راستی الحسینی با بیان اینکه یکی از ساختارها و رویکردهای مهم اشتغال و کارآفرینی و توسعه هدفمند می تواند در قالب عقد قرض الحسنه شکل بگیرد، گفت: در حال حاضر بانکها وام قرض الحسنه ازدواج و وام قرض الحسنه فرزندآوری را اعطا می کنند اما در بحث و اشتغال و کارآفرینی هنوز منابعی در اختیار بانکها قرار نگرفته گفت: بانکها تا زمانی که منابع نداشته باشند ورود نمی کنند اما بانکهای قرض الحسنه بر اساس مسئولیت اجتماعی که در این عرصه دارند ورود پیدا کردند.

 

 

کد خبر 1199798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha