۵۹۵ میلیون تومان برای ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا اختصاص یافت

حاتمی کیفیت هوای نهبندان را در وضعیت خطرناک عنوان کرد و گفت: ۵۹۵ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل، تجهیز و بروز رسانی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی اختصاص یافت.

«اسدالله حاتمی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: کیفیت هوای نهبندان را در وضعیت خطرناک است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از قرار گرفت کیفیت هوای شهرستانهای بیرجند، سرایان و زیرکوه در وضعیت ناسالم خبر داد و افزود: کیفیت هوای نهبندان با شاخص 423 در وضعیت خطرناک است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص کیفیت هوا مختوم به ساعت 10 امروز (۴ مرداد)، کیفیت هوای شهرستان بیرجند با شاخص 133 در وضعیت ناسالم برای گرو ه های حساس، زیرکوه با شاخص 170 در وضعیت ناسالم و سرایان با شاخص 138 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس خطرناک قرار گرفته است.

 

وی در ادامه از اختصاص اعتبار برای ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۵۹۵ میلیون تومان، از محل اعتبارات ملی سال گذشته برای تکمیل، تجهیز و بروز رسانی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان در حال اجرا است.

 

حاتمی خراسان جنوبی را در بین پنج استان دارای بیشترین کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در کشور اعلام کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود در هنگام آلودگی همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

 

 

 

کد خبر 1199803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha