تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیل احتمالی در لرستان اندیشیده شد

دالوند گفت: تمهیدات و آمادگی لازم برای مقابله با پیامدهای سیل احتمالی در لرستان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «احمدرضا دالوند» امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اظهار داشت: با توجه به هشدار های هواشناسی مبنی بر بارندگی در برخی از مناطق استان لرستان طی روزهای آینده، تمهیدات لازم برای بروز سیل احتمالی اندیشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع در بروز حوادث باعث جلوگیری از اتفاقات ناگوار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای سیل احتمالی به صورت عملیاتی پای کار باشند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی لرستان افزود: در حوزه کشاورزی و دامداری با توجه به اینکه فصل جمع‌آوری محصولات است جهاد کشاورزی و امور عشایری هشدارهای لازم را به کشاورزان و دامداران اطلاع‌رسانی کنند.

 

وی تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی توسط فرمانداران در شهرستان‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: شهرداران جهت شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهری و مرتفع کردن آنها هرچه‌سریع‌تر اقدام کنند تا از بروز حوادث ناگوار در شهرها جلوگیری شود.

 

دالوند ادامه داد: ورزش و جوانان و میراث فرهنگی به هیئت‌های کوهنوردی و تورهای گردشگری هشدارهای لازم را اطلاع‌رسانی و از اجرای برنامه‌های کوهنوردی و گردشگری خودداری کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت شناسایی ساختمان‌های ناایمن در سطح استان، عنوان کرد: کارگروه تخصصی تشکیل شد که از طریق شهرداری‌ها نسبت به شناسایی ساختمان‌های ناایمن اقدام کنند و با اولویت‌بندی مناسب این بناها ایمن‌سازی شوند.

کد خبر 1199840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha