مساجد پشتیبانی خانواده در کار زار تهاجم فرهنگی

مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در کار زار تهاجم فرهنگی پشتیبان خانواده ها در ایجاد مصونیت و تامین نیاز هستند.

خبرگزاری شبستان- اصفهان: یکی از دغدغه های مهم جامعه حفظ بنیان خانواده در برابر آسیب و چالش های اجتماعی به لحاظ زنجیره به هم پیوسته آن با اجتماع و تحقق اهداف یک مملکت به حساب می آید که در بسیاری از کشورها قوانین سنگین و مهمی برای مصونیت در برابر ناهنجاری های اجتماعی و حفظ این نهاد مهم پیش بینی شده است.

 

خانواده باید از آسیب ها مصون بماند تا اینکه در تربیت فرزند به اهداف خود متناسب با ارزش ها موفق باشد و ناهنجاری و پدیده های شوم اجتماعی آن را در بر نگیرد.

اعتیاد به مواد مخدر، ناهنجاری های اجتماعی، طلاق، ناامیدی و هر گونه اختلال روانی آسیب های زیادی را متوجه جامعه می کند و اگر خانواده ای به این آسیب ها دچار شود، بقیه در مصونیت نیستند.

 

همین دامنه گسترده و به هم پیوسته خانواده ها که جامعه را متشکل می شود، همواره کارشناسان را بر این باور داشته که هیچ گاه نسبت به مشکلات دیگران بی توجه نباشید که ممکن است شما نیز درگیر کند.

احساس بی تفاوتی نسبت به زندگی دیگران چالشی جدی در حوزه اجتماعی محسوب می شود که نگرانی هایی را به همراه آورده و منجر به رشد مشکلات و معضلات در کل کشور و رسیدن به خانواده های سالم هم می شود.

 

شکست نظامی دشمن، موجب شده آنان عرصه فرهنگی و تهاجم فرهنگی را محل کار زار و برقراری نبرد قرار دهند تا اینکه بتوانند ارزش ها نشانه گرفته و به ریشه های نظام بزنند. بنیان خانواده در این میان پایگاه مهمی برای هدف دشمن شده که آنان با قرار دادن این حوزه به عنوان نقطه هدف خود، جمعیت و سرمایه انسانی را از بین خواهند برد.

 

مبانی اسلامی که همواره به مراقبت از خانواده سفارش های زیادی داشته بهترین سنگر در این عرصه جنگی به حساب می آید و از طرفی مساجد به عنوان پایگاه اصلی برای تولید محتوا و پشتیبانی از خانواده ها هستند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد که زمینه ساز حضور نسل جوان به این مراکز به حساب می آیند، باید سهم خود را در این میدان به خوبی و با ارائه برنامه های متنوع ایفا و منتظر دستورالعمل و بودجه نمانند که البته متولیان نهادهای فرهنگی باید همراهی در این حوزه داشته باشند و بچه های مسجد را دریابند.

 

ضرورت توجه به خانواده در نگاه متولیان حوزه های اجتماعی

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تهاجم فرهنگی که علیه خانواده ها ایجاد شده، بر ضرورت مصون سازی این بنیان تاکید کرد.

سردار «محمدرضا میرحیدری« معتقد است، با توجه به حجمه دشمن، ارائه برنامه هدفمند برای مصون سازی در برابر آسیب های اجتماعی و تهدیدهای نرم ضروت غیرقابل انکار داشته و در این میان مساجد بهترین پشیتیبانی و سنگر بانی را خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه امروز ابزارهای دشمن به واسطه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در خانه ها آمده و سنگرهای جنگ بسیاری نزدیک شده، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی و معنوی دو چندانی باید رقم بخورد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان هم جریان های هدفمند برای تخریب بنیان خانواده را یک برنامه ریزی دشمن برای سستی پایه های خانواده بیان کرد و اذعان داشت: اغنا فکری و پاسخ به شبهات و سوالات ذهنی نسل جدید و ارائه مشاوره به خانواده ها این آسیب را دفع می کند.

 

«مسعود مهدویان فر« با بیان اینکه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیاز به مشارکت مردمی داریم، تصریح کرد: کار و جریان های مردمی اثر گذاری بالایی دارد از این رو نیاز به تقویت تشکل های مردمی از جمله مساجد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان هم ضمن تایید گفته های مقامات مسئول و کارشناسان حوزه اجتماعی اظهارداشت: روحانی مبلغ و اداره تبلیغات اسلامی مانند دوران پیامبر باید وارد میدان شود و در بند و اسارت ساختار سازمانی و میز اداری قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام «مهدی فوقی« از متولیان حوزه های فرهنگی به ویژه مسئولان حوزه های فرهنگی و تبلیغی خواست تا نیازهای امروز نسل جدید و آنچه خانواده ها را تهدید می کند را بشناسند و برایش برنامه ریزی کنند.

 

مساجد پایگاه پشتیبانی فرهنگی و حمایت خانواده

 

مسجد به عنوان مهمترین رکن فرهنگی هر منطقه شهری و روستایی، باید در این حوزه نقش خود را ایفا کند و با تربیت کارشناسان متخصص و ارائه برنامه های هدفمند در این حوزه گام بردارد.

جوانان مسجدی هم خلاقانه وارد عمل شوند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که دامنه کاری آنان اقشار مختلف را فراگیرد و نگاه سیاسی و جناحی به این حوزه نداشته باشند چرا که آنگاه جامعه را تهدید خواهد کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به تربیت سه هزار روحانی به عنوان مبلغ تخصصی در حوزه خانواده تصریح کرد: در این حوزه با مساجد همکاری می کنیم.

 

حجت الاسلام «عبدالرسول احمدیان« ادامه داد: تعامل خوبی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد شده و در حوزه نوجوان، خانواده و تربیت فرزند کار تخصصی ارائه می شود.

سرپرست ستاد فهما اصفهان هم از برگزاری طرح مسجد دوستدار خانواده خبرداد و گفت: علاوه بر این فعالیت، تربیت مربی نوجوان هم در طول تابستان در حال انجام است.

 

«جلال ریزانه« خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند چنین برنامه هایی است و کانون های مساجد توانسته اند با اجرای این طرح ها در رسیدن به اهداف خود موفق باشند و جمعیت زیادی را پوشش دهند.

کد خبر 1199895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha