تصادف موتورسواران در ۲۰ روستای خراسان شمالی بالاتر از میانگین استانی است

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار، تصادف موتوسوران و وقوع سانحه های ترافیکی در ۲۰ محور روستایی استان بالاتر از میانگین استانی است.

«علی پرتونیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تصادف موتورسواران در ۲۰ روستای خراسان شمالی بالاتر از میانگین استانی است و بر این اساس در این روستاها دوره های آموزشی ارتقای ایمنی موتورسواران اجرا می شود.
 
 
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: اجرای این طرح ها سبب شد تا امسال آمار تصادف موتور سیکلت سواران در استان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یابد.
 
 
وی گفت: برنامه ها با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تجهیزات امینی و رعایت اصول ایمنی اجرا می شود.
 
 
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه در فصل گرما، استفاده از موتور سیکلت در روستاهای استان افزایش می یابد و کشاورزان برای تردد به شهر و یا تردد در زمین های کشاورزی از این وسیله نقلیه استفاده می کنند، انتظار می رود رعایت موارد ایمنی به صورت مضاعف مورد توجه این قشر باشد. 
 
 
پرتونیا افزود: آموزش راکبان موتور سیکلت سواران در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت اجرا می شود و انی طرح پارسال در ۲۰ روستا اجرا شد.
 
 
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، اظهار داشت: پارسال ۵۲۰ عدد تجهیزات ایمنی به ارزش حدود هشت میلیارد ریال میان راکبان موتورسیکلت ها در روستاها توزیع شد.
کد خبر 1199902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha