تعامل بین شهرداری بافق با اوقاف باید الگوی سایر شهرهای استان باشد

حجت الاسلام زارع زاده از همکاری شهرداری بافق با این اداره تشکر کرد و گفت: تعامل بین شهرداری بافق با وقف باید الگوی سایر شهرهای استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده در آئین افتتاح مسجد صاحب الزمان بافق بابت بازسازی شایسته این مسجد و رفع بحث های ترافیکی اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر را قابل تحسین خواند و از تلاش این دو نهاد مردمی قدردانی کرد.

 

وی با تأکید بر همکاری های بیشتر، نکته اساسی اوقاف را در تمام موارد، رعایت صرفه و صلاح وقف دانست و خاطرنشان کرد: اوقاف به دنبال تعامل با شهرداری های استان است.

 

مدیرکل اوقاف استان یزد با بیان اینکه فلسفه وجودی وقف آبادانی و فلسفه وجودی شهرداری نیز آبادانی است تصریح کرد: بخشی نگری نکنیم و از قانون تمکین نکنیم تا فلسفه وجودی این سر چشمه ماندگار،مختل نشود.

 

شهردار بافق هم در این مراسم از حضور مدیرکل اوقاف استان یزد، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مدعوین تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه یکی از توصیه‌های قرآنی و آموزه‌های دینی در اسلام اهتمام به احداث و تعمیر مساجد است گفت: در سایه همکاری و مشارکت مردم، بهره برداری از پروژه مسجد صاحب الزمان (عج) در یک فضای معنوی آغاز شد.

 

سید علی نوروززاده مساحت اجرای این پروژه را ۱۶۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: ساخت مسجد یاد شده از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و امروز به لطف الهی شاهد بهره برداری از این مکان دینی هستیم.

 

وی عملیات اجرایی پروژه مسجد صاحب الزمان«عج» را شامل تملک مِلک جهت جایگزینی مسجد قدیمی و فرسوده ، تخریب بنای قدیمی، طراحی و ساخت مسجد جدید با سازه اسکلت بتونی مقاوم و مستحکم ، اجرای تمامی تاسیسات و دکوراسیونِ متناسب با یک مکان معنوی و ساخت رواق های جلوی مسجد برشمرد.

 

وی، هزینه تملک زمین و ساخت این بنای ارزشمند معنوی ، ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این رقم از محل منابع داخلی شهرداری تامین و پرداخت شده است.

 

این مسجد بسیار کهن مدت هاست در حال فرسوده شدن و تخریب بود که شهرداری بافق سال گذشته با اختصاص بودجه مورد نیاز با استحکام ، تحت عنوان مسجد جدید آن را باز سازی کرد

کد خبر 1199923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha