سه طرح آموزشی-  مهارتی کهاد، نخلستان و هیبریدی برگزار می شود

رحیمی با اشاره سه طرح آموزشی- مهارتی کهاد، نخلستان و هیبریدی توسط فنی و حرفه ای استان؛ گفت: در قالب این طرح ها دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهها مهارت های مرتبط با رشته دانشگاهی یا رشته فارغ التحصیلی خود را فرا می گیرند.

«افشین رحیمی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، در خصوص سه طرح آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی بیان کرد: طرح مهارتی کهاد ویژه دانشجویان می باشد که در قالب ۱۸ واحد درسی و در مدت ۵۰۰ ساعت آموزش دانشجو مهارت های مرتبط با رشته دانشگاهی خود را می آموزد. سرفصلها و استانداردهای شایستگی برخی رشته ها مانند صنایع مبلمان در این تدوین شده است. این طرح آخرین مراحل تصویب را در وزارت علوم می گذراند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به طرح نخلستان گفت: این طرح ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متناسب با رشته فارغ التحصیلانی که بازار کار مناسبی برای آنان وجود ندارد می باشد و در قالب این طرح به آنها در مدت ۶ ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات(IT) تخصصی آنان آموزش داده می شود. در طرح نخلستان برای ۵۰۰ هزار نفر در بازه زمانی پنج ساله شغل ایجاد می گردد.این تفاهم نامه مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت علوم منعقد شده است.


وی در خصوص طرح آموزش هیبریدی اظهار داشت: آموزشهایی است که در مراکز TMC دانشگاه برگزار می شود و در صورت استقبال دانشگاه و در شرایطی که سرفصل واحد درسی دانشگاه و سرفصل استاندارد فنی و حرفه ای در اجرای آموزش رعایت گردد دانشجو می تواند ضمن پاس کردن واحد درسی گواهینامه فنی و حرفه ای را نیز اخذ نماید و توان مهارتی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1199931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha