افتتاح چند پروژه فرهنگی در خوزستان/ از فیلم‌سازان جوان استان حمایت می‌شود

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم‌سازان جوان استان گفت: در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ فرهنگی در مسجدسلیمان، هفتکل، اندیمشک و اهواز خواهیم بود که افتتاح آنها باعث ارتقای سرانه فرهنگی استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» امروز (سه‌شنبه 4 مرداد) در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان هفتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه خوزستان که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره با همت اهالی سینمای جوان بعد از حدود 6 سال با هدف ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای رسیدن به سینمای ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شکوفایی، پرورش و ارتقای سطح کیفی نسل جوان در حوزه تولیدات سینمایی در استان، شناخت و معرفی آسیب‌های اجتماعی در بستر تولید آثار فاخر جهت ارائه راهکارها و بهبود مشکلات و معضلاتی موجود در استان را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و افزود: این جشنواره در سه بخش مسابقه اصلی، آسیب‌های اجتماعی و بخش جنبی برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: خوزستان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فیلم‌سازی دارد و بسیاری از بزرگان سینمای ایران خوزستانی هستند و این افتخاری برای ماست که خوزستان در کنار اینکه مهد ایثار، دفاع، شهادت و دینداری و دروازه ورود تشیع است، مهد تربیت هنرمندان نیز هست.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با بیان اینکه شعر خوزستان بی‌نظیر است و برای دنیای اسلام حرف برای گفتن دارد تصریح کرد: هنر سینمای خوزستان نیز بسیار شناخته شده است؛ برخی از فیلم‌های فاخر قرار است در خوزستان و با استفاده از هنرمندان استانی ساخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه سینمای خوزستان آنقدر غنی است که همیشه شاهد افتخارآفرینی و درخشش هنرمندان در حوزه فیلم‌های کوتاه و بلند در بخش‌های ملی و بین‌المللی هستیم ابراز کرد: در استان فیلم‌سازانی داریم که با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها همیشه تلاش کردند تا چراغ استان در حوزه هنر و فیلم‌سازی روشن بماند که باید قدردان همه آنها و پیشکسوتان خوزستان باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان کرد: فرایند ساخت فیلم کوتاه تفاوتی با فیلم بلند ندارد و چه بسا سخت‌تر و دشوارتر باشد چرا که قرار است در یک فضای کوتاه یک هویت مستقل به نمایش گذاشته شود و پیامی را به جامعه و مردم مخابره کند و از این جهت هنرمندان حوزه فیلم کوتاه نگاه متفاوت‌تری نسبت به هنرمندان و فیلم‌سازان بخش‌های دیگر دارند.

 

وی عنوان کرد: طی جلسه‌ای که پیش از این با انجمن سینمای جوان استان داشتیم یکی از دغدغه‌های مطرح شد، نبود سالن سینما بود و قول دادیم در صورت رفع مشکل برق خانه هنرمندان و افتتاح آن در هفته دولت، یکی از 2 سالن سینمای این مکان را به انجمن سینمای جوان تحویل دهیم تا دوستان دیگر دغدغه یک سالن اختصاصی را نداشته باشند.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با بیان اینکه در خوزستان در حال حاضر 22 سینما وجود دارد و به عبارتی جزو استان‌های پرسینما هستیم ولی به لحاظ مخاطب و بیننده آمار قابل قبولی نداریم تاکید کرد: امسال در صدد هستیم سالن‌های دستگاه‌های دیگر را به سالن سینما تبدیل کنیم تا از آن برای پرسنل و خانواده‌های خود استفاده کنند.

 

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم اگر شرایط مهیا شود بتوانیم تالار شهر اهواز را همانند تالار آفتاب با همان پلاتوها تجهیز کنیم و شهرداری قول داده آن را تکمیل کند و دیواری دور تالار بزند تا از این وضعیت خارج شود و با یک تغییراتی بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم تا برای خوزستان به یادگار بماند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: در هفته دولت نیز شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ فرهنگی در مسجدسلیمان، هفتکل، اندیمشک و اهواز خواهیم بود که افتتاح آنها باعث ارتقای سرانه فرهنگی استان خواهد شد.

 

وی به بحث آموزش رایگان هنر اشاره کرد و با بیان اینکه انجمن سینمای جوان باید از این فرصت استفاده کند و جوانان علاقه‌مند به حوزه فرهنگ، هنر و سینما را آموزش دهد گفت: در خوزستان تعدادی فیلم و تله‌فیلم سینمایی در حال ساخت است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تلاش است از آنها حمایت کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: یک فیلم بسیار خوب با موضوع شهدای غواص با نام «ماهیان سرخ» در اهواز در حال فیلمبرداری است و همه عوامل آن خوزستانی هستند که روزهای پایانی فیلم‌برداری آن در حال انجام است و می‌تواند فرصتی برای تقدیر از جوانانی باشد که جان خود را برای این آب و خاک فدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای هم برای تکمیل فیلم سردار علی هاشمی با عنوان «سردار هور» داریم که در حال پیگیری است تا فیلم به مرحله نمایش برسد تاکید کرد: برنامه داریم از یک سری از جوانانی که به دنبال فیلم‌سازی هستند حمایت شود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج در ادامه از آموزش خبرنگاران تخصصی در همه بخش‌ها به ویژه حوزه امداد و حوادث خبر داد و تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون رسانه و هنرمندان در هیچ حوزه‌ای وجود خارجی ندارد و اگر هویت و جایگاهی دارد مرهون حضور و همراهی اهالی هنر و رسانه است.

 

وی ضمن تقدیر از رسانه‌ها در انعکاس رویدادهای مهم استان یاد آور شد: در تمام رویدادها، مناسبت‌ها، گرفتاری‌ها و حوادث قطعا رسانه‌های خوزستانی کمک می‌کنند نمای خوبی از استان به سراسر کشور مخابره شود و امروز اگر خوزستان با همه هجمه‌ها، حمله‌ها و نگاه‌های بیگانگان در آرامش قرار دارد، این آرامش را مدیون زحمات رسانه‌ها می‌دانیم که شایسته تقدیر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان از تلاش و زحمات علی‌نقی طاهری از مفاخران حوزه سینمای استان و دیگر پیشکسوتان این حوزه در استان تقدیر کرد.

 

کد خبر 1199933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha