فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استان سمنان منتشر شد

فلاح لاله زاری از انتشار فراخوان سی و سومین تئاتر استان سمنان خبر داد و گفت: این جشنواره نیمه دوم آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ،« فرشید فلاح لاله زاری» در نشست شورای سیاست گذاری تئاتر در خصوص برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان سمنان  با حضور اعضای هیئت‌ مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، با اشاره به فراخوان سی و سومین تئاتر استان گفت: این جشنواره نیمه دوم آبان ۱۴۰۱ برگزار می شود و نحوه و شرایط ثبت‌نام در سی و سومین جشنواره، ثبت اطلاعات اجرای عمومی در درگاه جامع سایت ایران تئاتر (درگاه استانی) انجام می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست بر جلب مشارکت سازمان‌های دیگر برای پشتیبانی مالی و برگزاری شایسته این جشنواره تاکید کرد وافزود: هریک از رؤسای ادارات شهرستان‌های تابعه می توانند معادل اعتباری که اداره کل برای برگزاری جشنواره اختصاص می‌دهد را از دیگر سازمان‌های فرهنگی شهر خود جذب کنند این رویداد بزرگ هنری در آن شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: طبق مصوبه هیئت‌ مدیره انجمن نمایش مقرر شده جشنواره تئاتر در سال ۱۴۰۱ در شهرستان شاهرود برگزار شود.

 

فلاح لاله زاری ، برگزاری جشنواره تئاتر استان سمنان را برای تداوم و تثبیت این جایگاه، ارتقای تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و همگرایی بیش از پیش ضروری خواند و خاطرنشان کرد: آثار نمایشی تولید شده هنرمندانی مورد تأیید است که حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته‌ و اطلاعات آثار آنها در درگاه جامع سایت ایران تئاتر (درگاه استانی) ثبت شده باشد و از تمامی گروه‌های نمایشی درخواست می‌شود اطلاعات دقیق اجراهای خود را در این درگاه بارگذاری کنند و درخواست حضور در جشنواره و تکمیل فرم شماره ۱ از طریق درگاه استانی تئاتر و لینک https://semnan.theater.ir/ حداکثر تا مورخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ به ثبت برسانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، برگزاری جشنواره تئاتر استان را برای تداوم و تثبیت این جایگاه، ارتقای تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و همگرایی بیش از پیش ضروری خواند و خاطرنشان کرد: آثار نمایشی تولید شده هنرمندانی مورد تأیید است که حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته‌ و اطلاعات آثار آنها در درگاه جامع سایت ایران تئاتر (درگاه استانی) ثبت شده باشد و از تمامی گروه‌های نمایشی درخواست می‌شود اطلاعات دقیق اجراهای خود را در این درگاه بارگذاری کنند.

 

وی با بیان اینکه در جشنواره تئاتر استانی برای معرفی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صرفاً آثار صحنه‌ای مورد داوری قرار خواهند گرفت افزود: اولویت پذیرش آثار توسط هیئت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم‌انداز جهانی و بهره‌گیری از شیوه‌ها، شگردها، جریانات روز تئاتر جهان تولیدشده باشد.

 

فلاح لاله زاری با اشاره به اینکه آثار بخش رقابتی صرفاً اختصاص به آثار و نمایشنامه‌های ایرانی دارد اظهارداشت: حضور گونه‌های مختلف نمایشی ازجمله عروسکی، فیزیکال، آیینی سنتی و ... بلامانع است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ارائه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال ۱۴۰۱  را از سوی کارگردان و گروه متقاضی، به دبیرخانه جشنواره استان الزامی  دانست وافزود: مسئولیت پذیرش آثار بدون کسب مجوز نویسنده، مترجم یا ناشر به عهده شورای صدور پروانه نمایش شهرستان، استان (با توجه به اجرای عمومی آثار) و دبیرخانه جشنواره است.

 

وی با تأکید براینکه حفظ حقوق معنوی نویسنده یا مترجم در اقلام تبلیغاتی نمایش‌ها الزامی است  اظهارداشت: آثار بخش رقابتی جشنواره تئاتر استانی صرفاً مختص آثار نمایشی تولیدشده هنرمندان استان که اجرای عمومی آن‌ها به انجام رسیده، خواهد بود.

 

فلاح لاله زاری تصریح کرد: تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی و نیز حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، درج اطلاعات آثار نمایشی در بازه زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اعلام نتایج آثار انتخاب‌شده در جشنواره توسط هیئت انتخاب  را حداکثر تا ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ذکر کردوافزود:  علاقمندان برای ثبت‌نام و تکمیل فرم درخواست (فرم شماره ۱) حضور در جشنواره تئاتر استان از اول مرداد ماه به سایت سمنان تئاتر به آدرس: https://semnan.theater.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 1199983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha